محمد وحدتی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به جلسه امروز (یکشنبه ۱۹ فروردین) این کمیسیون، گفت: در جلسه امروز کمیسیون اجتماعی مجلس، مسئولان وزارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی گزارش‌هایی از عملکردشان در سال گذشته و برنامه‌های سالجاری به اعضای کمیسیون اجتماعی ارائه کردند.

وی با بیان اینکه در این جلسه، آقای نوربخش رئیس سازمان تامین اجتماعی درباره الکترونیکی شدن نسخه‌ها و دفترچه‌های درمانی گزارشی به اعضای کمیسیون ارائه کرد، افزود: رئیس سازمان تأمین اجتماعی عنوان کرد که از سال ۹۶ در حوزه تأمین اجتماعی، تمامی نسخه‌های درمانی به صورت الکترونیکی صادر شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، ادامه داد: براساس گزارش آقای نوربخش، تمامی مراحل نسخه‌نویسی و مراجعه به داروخانه برای دریافت دارو، به‌صورت الکترونیکی و تنها با ارائه کد ملی اشخاص صورت می‌گیرد که الکترونیکی شدن فعالیت‌ها، سبب صرفه‌جویی ۲۰ درصدی در هزینه‌های این سازمان شده است.

وحدتی یادآور شد: در بودجه سال ۹۷، مصوب شده که تمام مسائل مربوط به درمان اعم وزارت بهداشت و تأمین اجتماعی، به صورت الکترونیکی انجام شود.

وی با بیان اینکه مسئولان وزارت کار و دولت، هدفشان این است که در سالجاری، براساس اصل ۴۴ قانون اساسی، شرکت‌هایی را که تحت نظر سازمان تأمین اجتماعی است، به بخش خصوصی واگذار کنند، تصریح کرد: براساس گزارش مسئولان سازمان تأمین اجتماعی، سازوکار واگذاری شرکت‌های تحت نظر تأمین اجتماعی به بخش خصوصی فراهم شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: طبق گزارش معاون اقتصادی وزیر کار، در حال حاضر زمینه واگذاری ۴۰ شرکت از شرکت‌های تحت پوشش تأمین اجتماعی، فراهم شده که از این تعداد، برای ۱۰ شرکت، مشتری پیدا شده که طی مزایده به متقاضیان واگذار می‌شود.