روز یکشنبه، میلیون‌ها نفر از شهروندان فرانسوی و مسافرانی که در تعطیلات به‌سر می‌برند، با موج دیگری از اختلالات فلج‌کننده در سیستم حمل و نقل روبرو شدند.

به گزارش رویترز، روز یکشنبه، میلیون‌ها نفر از شهروندان فرانسوی و مسافرانی که در تعطیلات به‌سر می‌برند، با موج دیگری از اختلالات فلج‌کننده در سیستم حمل‌ونقل روبرو شدند. این درحالی صورت می‌گیرد که کارگران راه‌آهن، در برابر برنامه‌های اصلاحات اقتصادی ماکرون، دست به اعتراض زده‌اند و برخی اتحادیه‌ها اخطار داده‌اند که اعتصاب‌های خود را بیشتر خواهند کرد.

هفته گذشته، کارکنان راه‌آهن اعتراض سراسری چرخشی خود را آغاز کردند که قرار است تا ۳ ماه دیگر ادامه پیدا کند. آن‌ها به برنامه ایجاد تغییرات کلی دولت در شرکت دولتی راه‌آهن اس‌ان‌سی‌اف، اعتراض دارند. این بزرگترین چالشی است که تا به حال، ماکرون در تلاش‌هایش برای مدرنیزه کردن اقتصاد، با آن روبرو شده است.

اس‌ان‌دی‌اف اعلام کرد که کمی بیش از یک سوم کارگرانی که برای عملکرد نرمال شبکه راه‌آهن مورد نیاز هستند، روز یکشنبه دست به اعتراض می‌زنند که این در مقایسه با اعتراضات ۴۸ ساعته قبلی در سه‌شنبه و چهارشنبه، نشان‌دهنده کاهش مشارکت کارگران در اعتراضات است.

اما برخی اتحادیه‌های کارگری همین حالا اعلام کرده‌اند که درحالی‌که مذاکرات آن‌ها با وزیران ماکرون به دیوار خورده است، مواضع خود را تشدید خواهند کرد. مقامات این اتحادیه‌ها اعلام کرده‌اند، درصورتی‌که تغییری صورت نگیرد، اعتصاب‌ها تا فراتر از ماه جون هم ادامه خواهند یافت.

لائورنت، رییس کارگران بخش راه‌آهن سی‌جی‌تی، اضافه کرد که کارگران در صورت لزوم، خود را آماده یک ماراتون کرده‌اند.