به گزارش پارس نیوز، 

سید احسن علوی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جنس کار شهرداری تهران  مناسب مدیریت آقای نجفی نبود، گفت:دلیل استعفای آقای نجفی از مواردی است که همچنان در ابهام نگاه داشته شده،  یعنی اعضای شورای شهر به صراحت علت استعفای آقای نجفی را عنوان نمی کنند در حالی که بیماری ایشان اصلی ترین موضوعی است که آقای نجفی قبل از سال نو آن را مطرح کرد.

وی ادامه داد: هر چند آقای  نجفی چهره علمی وفرد شناخته شده ای در عرصه مدیریت است اما از همان ابتدای امر ورود ایشان به شهرداری تهران صلاح نبود, بنده یکی از کسانی بودم که براین موضوع تاکید کردم که جنس کار شهرداری با روحیه آقای نجفی همخوانی ندارد چرا که مشکلات عدیده در شهرداری اعم از مسائل عمرانی،فرهنگی, اجتماعی وحتی سیاسی مسائلی نبود که نجفی توانایی برعهده گرفتن آن را داشته باشد.

علوی در خصوص آثار وتبعات عدم ثبات مدیریت شهری در پایتخت اظهار داشت: تنش موجود در مسائل شهرداری بیشتر از چندین وزارتخانه است از این رو فردی می تواند مدیریت شهر تهران را برعهده داشته باشد که توانایی رویارویی وغلبه کردن براین تنش ها را داشته باشد.

آغاز سال بهانه خوبی برای کار کردن وخدمات‌دهی در شهر است اما متاسفانه عدم ثبات مدیریت واستعفای شهردار وبلاتکلیفی خبر خوبی برای شهر نیست

این نماینده مجلس تصریح کرد: مسلما نتیجه ودستاورد فعالیت شهردار تهران دو سال بعد از گذشت دوران مدیریتش مشخص می شود در حالی که عدم ثبات مدیریتی در شهرداری آثار وعملکرد نامطلوبی را در شهر به دنبال دارد.این آثار نه تنها خود را بر پروژه های شهری وفرهنگی نشان می دهد بلکه عدم ثبات مدیریتی عملکرد کارکنان شهرداری را تحت تاثیر قرار داده و توان وتلاش آنها را برای ساخت وساز شهر کاهس می دهد.

وی با اشاره به اینکه خبرهای خوبی از فعالیت شهری شنیده نمی‌شود ، خاطر نشان شد: آغاز سال بهانه خوبی برای کار کردن وخدمات‌دهی در شهر است اما متاسفانه عدم ثبات مدیریت واستعفای شهردار وبلاتکلیفی خبر خوبی برای شهر نیست. افزایش درآمد شهرداری و ایجاد درآمد پایدار برای شهری چون تهران از توانایی‌های مدیر شهر است که باید برای آن تمهیداتی در نظر بگیرد؛ مسلما عدم ثبات مدیریتی به منزله بی توجهی به شروع پروژه های اساسی وزیربنایی درآغازین روزهای سال جدید در شهر تهران است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: بدیهی است کمترین توقف خدماتی وعمرانی در شهر تهران آثار وتبعات زیان باری به شهر تحمیل می‌کند و فعالیت پایتخت را دچار اختلال کند. انتخاب مدیر توانمندی برای تهران که قادر به تصمیم گیری های فوری و کاهش به هم ریختگی در شهرداری وشهر باشد اصلی ترین اولویت ونیاز شهر وشهرداری تهران است.

سید حسن علوی با اشاره به وظایف نمایندگان شورای اسلامی شهر تهران در خصوص انتخاب فوری شهردارتصریح کرد: امروز نمایندگان شورای اسلامی شهر تهران دراین مقطع زمانی وظیفه دارند که درباره انتخاب شهردار تهران به سرعت تصمیم بگیرند ؛ ازاین رو توصیه می شود در زمان کناره گیری آقای نجفی از مدیریت شهر تهران ابر مدیری را برای پذیرش مدیریت شهر تهران انتخاب کنند که با درایت ومدیریت بتواند فرصت های از دست رفته را احیا کند, توجه به سلامتی ونشاط وتوانایی جسمانی مدیر آتی تهران امر حائز اهمیتی است چرا که شهرتهران نیازمند حضور شهرداری است که 24 ساعته حاضر وآماده پاسخگویی باشد, شهرداری که در برهه های حساس قادربه شب زنده داری و دویدن و نظارت بر مسائل مختلف را داشته باشد.

وی دراین باره افزود: شهردار تهران باید فردی باشد که از توانایی و تجربه اجرایی کافی در پایتخت را داشته باشد, شهرداری تهران مجموعه عریض وطویلی است که نیازمند نظارت مدیری همه فن حریف است، شهردار تهران باید با نشاط وبا توان بالایی باشد تا بتواند ساختار وتشکیلات شهری را به درستی مدیریت کند.

علوی با رد انتخاب سرپرست برای شهرداری تهران دراین باره نظر خود را اینگونه اعلام کرد: انتخاب سرپرست برای شهرداری تهران در زمانی که بیش از 6 ماه در شهر کاری اساسی انجام نگرفته تصمیم مناسبی نیست ازاین رو توصیه می شود به جای انتخاب سرپرست, حکم شهردار جدید به زودی صادر شود چرا که ممکن است سرپرست موقت تصمیمات ناپخته ای اتخاذ کند که مناسب شرایط کنونی شهر و مطالبات شهروندان نباشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید براین موضوع که تنها دلیل استعفای آقای نجفی بیماری ایشان است ،موضوع تهمت‌زنی به نظام درباره فشار در استعفای شهردار را اینگونه نفی کرد و خاطر نشان شد: بیماری شهردار تنها موضوعی است که با استعفای ایشان مطرح شده از این رو هیچ کس نمی تواند خروج آقای نجفی را از شهرداری تهران به گردن نظام وحاکمیت بیاندازد چرا که نمی توان و نباید حد وشان نظام را به اندازه تصمیم گیری برای ماندن یا رفتن یک شهردار کاهش داد. اینکه دولت یا سایر قوا درباره شهرداری ومسائل آن اظهار نظر کنند یا اینکه کسانی دراین باره اظهار نظر کنند قابل تحمل و پذیرفتنی است اما استعفای شهردار را ربط دادن به بالا دست نظام به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

نمایندگان شورای شهر تهران دراین مقطع زمانی وظیفه دارند که درباره انتخاب شهردار تهران به سرعت تصمیم بگیرند ؛ ازاین رو توصیه می شود در زمان کناره گیری آقای نجفی از مدیریت شهر تهران ابر مدیری را برای پذیرش مدیریت شهر تهران انتخاب کنند که با درایت ومدیریت بتواند فرصت های از دست رفته را احیا کند

علوی در پایان خاطرنشان کرد: مسلما درباره شهر تهران نمی توان هر حرفی زد وهر ادعایی کرد، تهران پایتخت ام القرای کشورهای اسلامی منطقه است از این رو زمانی که جمهوری اسلامی ایران درباره خود ادعا دارد و در میان کشورهای منطقه از بسیاری جهات حائزاهمیت ودر منظر دیدگان دوست ودشمن است نمی توان نگهداری شهر را به چالش کشید و از کنار مسائل شهر به راحتی گذشت چرا که کل حاکمیت به چالش کشیده می شود.