علی الهیارترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش‌ و پرورش با اشاره وضعیت دختران حادثه‌دیده شین‌آبادی اظهار داشت: براساس مصوبه 236202/38283 مورخ اول اسفندماه سال 91 هیأت‌ وزیران، وظایف هریک از دستگاه‌ها در قبال دانش‌آموزان حادثه‌دیده شین‌آبادی مشخص‌ شده است و به‌طورکلی رسیدگی به امور تحصیلی و آموزشی این کودکان بر عهده وزارت آموزش‌ و پرورش و رسیدگی به امور درمانی آنها بر عهده وزارت بهداشت و درمان است.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش متولی امنیت شغلی دانش‌آموزان شین آبادی و رسیدگی به امور تحصیلی آنان بوده که با یاری خداوند متعال تا به امروز این وظایف انجام و پیگیری شده است و رضایتمندی نسبی دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان را به همراه داشته است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش‌ و پرورش اضافه کرد: در خصوص رسیدگی به وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان حادثه‌دیده شین‌آبادی، این وزارتخانه ضمن استفاده از معلمان مجرب، مهیا کردن محیط آموزشی، برگزاری کلاس‌های تقویتی و فوق‌برنامه در مدرسه و یا منزل، تکمیل و تجهیز کلاس‌های درس و تهیه وسایل و تجهیزات کمک‌آموزشی، ایجاد فضای مناسب برای ادامه تحصیل و همچنین پیگیری امور تحصیلی توسط مشاوران باتجربه به‌منظور جلوگیری از افت درسی این دختران حادثه‌دیده، اقدامات لازم را انجام داده است.

الهیارترکمن در مورد هزینه‌های آموزشی این دختران افزود: تمامی هزینه‌های ایاب و ذهاب، اسکان و هزینه‌های جانبی دانش‌آموزان از زمان حادثه تا به امروز از محل اعتبارات ابلاغی، توسط اداره آموزش‌ و پرورش شهرستان پیرانشهر پرداخت شده است.

وی با اشاره به پرداخت دیه این کودکان اظهار داشت: دیه کامل این دانش‌آموزان از محل قرارداد بیمه حوادث دانش‌آموزی توسط شرکت بیمه ایران پرداخت‌شده است، مضاف بر اینکه برای هریک از این دانش‌آموزان دو بیمه‌نامه عمر و پس‌انداز رایگان صادر شده است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش‌ و پرورش ادامه داد: وزارت آموزش‌ و پرورش از زمان وقوع حادثه به‌ منظور معالجه و درمان این دانش‌آموزان تا بهبودی کامل و همچنین کاهش دغدغه‌های خانواده‌های این دختران، اقدامات لازم را جهت پذیرش آنان در بیمارستان‌های تخصصی کشور از طریق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام داده است.

الهیار ترکمن گفت: موضوع درمان و پرداخت هزینه‌های مرتبط با دانش‌آموزان شین‌آبادی بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده است که در این خصوص دانش‌آموزان از زمان وقوع حادثه به‌ تناوب و نیاز در بیمارستان‌های تخصصی آن وزارت تحت درمان هستند و مسئولیت تأمین و پرداخت هزینه‌های بیمارستان مذکور با توجه به طولانی بودن مدت درمان این دانش‌آموزان و تا زمان بهبودی کامل بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

وی خاطر نشان کرد: موضوع پرداخت مستمری به دانش آموزان شین‌آباد به وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی محول شده است.

حادثه مدرسه شین‌آباد، 28 نفر از دختران دانش‌آموز دچار سوختگی شدید شدند که متأسفانه دو نفر از این دانش آموزان فوت و 26 نفر از آنان مصدوم شدند.