پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- اصلاح طلبان گزینه های خود را برای شهرداری معرفی خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، طیف های مختلف اصلاح طلبان تلاش دارند تا از تعطیلات نوروز و عدم حضور رسانه های مرجع، رایزنی های گسترده ای برای گزینه مورد نظر خود جهت تصاحب کرسی شهرداری تهران داشته باشند.

گفته می شد پیش از این قرار بود عباس آخوندی با هزینه مجلس استیضاح و از دولت خارج شود و طبق سناریوی طراحی شده با استعفای محمد علی نجفی، وی جایگزین شود اما با سقوط هواپیمای تهران- یاسوج عملا بخشی از این سناریو به محاق رفت.

اولین گزینه محسن هاشمی رفسنجانی است. وی در حال حاضر مورد حمایت اطرافیان مرحوم هاشمی رفسنجانی و طیف سنتی حزب کارگزاران قرار دارد.

دومین گزینه اسحاق جهانگیری است. که طیف اصلاح طلب حزب کارگزاران به وی تمایل دارد. در عین حال که حسن روحانی می خواهد وی را از دولت خارج کند و در برخی محافل حلقه اعتدال نظر مثبت خود را به جهانگیری ابراز کرده اند.

البته برخی دیگر نیز «حسین مرعشی»(عضو حزب کارگزاران) گزینه سیاسی تری برای اداره شهرداری تهران ذکر می کنند.

حجتی وزیر جهاد کشاورزی مورد حمایت برخی وزرای دولت روحانی از جمله زنگنه، قاضی زاده هاشمی و.. است. ولی به دلیل پیروزی وی در ماجرای استیضاح احتمالا فعلا قصد خروج از دولت را ندارد.  بر همین اساس این گروه، حبیب الله بیطرف را معرفی کرده اند.

همچنین شورای عالی اصلاحات و رئیس دولت دوم خرداد تمایل خود را به «بیطرف» ابراز کرده اند هرچند «پیروز حناچی» نیز رایزنی های وسیعی را انجام داده است و در برخی محافل دوستان وی، حناچی را گزینه اصلاح طلبان اعلام کرده اند.

«حناچی» در دولت اول حسن روحانی معاون آخوندی در وزارت مسکن شهرسازی بود و از  بیست و پنجم مهر ماه ۱۳۹۶ طی حکمی از سوی محمدعلی نجفی، معاون شهرداری تهران است.

«الهه کولایی» هم در جلسه حزب اتحاد(جایگزین حزب منحله مشارکت) مجددا خواستار آن شده تا نام وی به عنوان گزینه تصدی شهرداری تهران اعلام شود. سید محمدعلی افشانی معاون سابق وزیر کشور نیز در همین فضا قرار دارد.

استانداران دوران دوم خرداد و برخی شهرداران کلانشهرهای کشور نیز «محسن مهرعلیزاده» استاندار فعلی اصفهان و معاون سابق رئیس جمهور را گزینه خود برای اداره شهرداری تهران ذکر کرده اند.

طیف های مختلف اصلاح طلبان هر روز گزینه های جدیدتری رو می کنند.