ناصر ایمانی، کارشناس مسائل داخلی و سیاسی با بیان اینکه تجربه آقای محسن هاشمی درموضوعات شهری وظیفه ایشان را در بررسی عملکرد شهردار بیشتر می کند گفت :در صورت بررسی وارزیابی خوش بینانه مسائل و موضوعات  می توان عنوان کرد آقای محسن هاشمی یکی از نیروهای درون انقلاب هستند که هم اکنون به عنوان رئیس شورای شهر نیز در عرصه مدیریت شهری حضور دارند. بی شک  آقای هاشمی تجربه بیشتری نسبت به سایر اعضای شورای اسلامی شهر دارند؛ ازاین رو طبعا ایشان باید نسبت به سایر اعضای شورا نسبت به نحوه مدیریت شهر تهران حساس شده وبا آگاهی بیشتری نسبت به آن موضع گیری وبرخورد نمایند.

وی با بیان اینکه آنچه از شهرداری سر بزند به پای شورا نوشته می شود اظهار داشت: با توجه به اینکه رصد مسائل ومشکلات شهر تهران از موضوعات مهمی است که  آقای محسن هاشمی به عنوان رئیس شورای شهرباید به آن اهتمام داشته باشند،بنابراین ناکارآمدیها و تخلفات احتمالی شهرداری نیز به پای ایشان وشورای شهر نوشته می شود. بدیهی است یکی از مهمترین درخواست های مردمی از رئیس شورای شهر توجه جدی ایشانبه عملکرد شهردار محترم تهران است چرا که هر آنچه بر سر شهر بیاید مردم آن را به حساب شورا می نویسند...همچنانکه در حال حاضر مردم از آقای نجفی گله مندند که اگر به زعم حضرتعالی مدیریت پیشین شهر تهران متخلف ومفسد بود چرا در شش سال حضور در شورای شهر معترض تخلفات وفساد نشدید؟

 ایمانی دراین باره افزود: یکی از انتقادات ما به شما این است زمانی که شما عضو شورای شهر بودید چرا سکوت کردید؟ چرا چنین مسائل مهمی را بعد از گذشت چند سال عنوان می کنید؟ می توانیم تصور کنیم در آینده ای نه چندان دوراین سوالها از آقای محسن هاشمی بابت سوء عملکرد شهردار تهران پرسیده شود که در زمان مدیریت دکتر نجفی چرا در برابر ناکارآمدی  وتخلفات احتمالی ایشان سکوت کردید؟ توصیه می شود آقای هاشمی وسایر اعضای شورا با رصد کامل خود را در برابر سوالهایی از این دست از هم اکنون بیمه کنند ؛به عبارتی با دوری از محافظه کاری ناکارامدیهای شهرداری تهران را گوشزد کنند.

وی با اظهار امیدواری درباره عدم مطامع شخصی اعضای شورا در عدم برخورد با شهردار خاطر نشان شد: امیدوار هستیم نه آقای محسن هاشمی وهیچ یک از آقایان به دلیل مطامع رسیدن به جایگاه شهردار تهران شدن و.. در برابر اقدامات فعلی وناکارآمدیهای امروز شهرداری سکوت نکنند, هر چند که فعلا زمان مناسبی برای ارزیابی کلی عملکرد شهردار تهران نیست اما در نهایت براساس اظهارنظرها و واکنش های شهروندان تهرانی می توان گفت مردم تا کنون عملکرد مثبت وآثار قابل توجهی از شهردار ندیده اند وهر آنچه شهر تهران را تهدید کند توامان ماحصل همراهی وهمفکری وهمکاری شورای شهر وشهرداری گذاشته می شود.به هر حال نمی توان قضاوت کرد که سکوت اعضای شورا در برابر ناکارآمدیهای شهرداری مطامعی در پی دارد اما می توان عنوان نمود ناکارآمدیهای شهرداری و سکوت اعضای شورا در قبال آن در ماه های آینده ختم به برداشت های خیر نمی شود بنابراین نباید انتظار داشت نتایج خوبی عاید اعضای شورای شهر شود.

ایمانی مشکلات طرح ترافیک شورای پنجم برای مردم را اینگونه تبیین نمود: قطعا تهران با مشکلاتی مواجه هست که تحمل ناکارآمدیهای جدید را ندارد, طرح ترافیک شورای شهر که پلیس راهنمایی رانندگی وفرمانداری با آن به مشکل برخورده و مخالفت ورزیده اند از جمله مسائلی است که منجربه افزایش گرفتاری شهروندان خواهد شد. فرصت زیادی تا آغاز سال جدید وپایان تعطیلات نوروز نداریم درحالی که طرح ترافیک شورای شهر همچنان درحال ایراد گیری ورفت وآمد در شورا وفرمانداری و...است.سردرگمی مردم ومخالفت ارگان های ذی ربط کمترین مساله ای در موضوع طرح ناکارآمد ترافیک است که تبعات آن به زودی مشاهده می شود.

وی در پایان با تاکید براینکه دور نمای خوبی از شهر تهران پیش بینی نمی شود اظهار داشت: مردم همچنان نمی دانند که آیا 14 فروردین ماه طرح قبلی اجرا می شود یا طرح جدید؟ بسیاری از مردم همچنان از جزییات این طرح اطلاع ندارند بنابراین با پایان نوروز شاهد معضل بزرگی پیش روی شهروندان خواهیم بود.بهتر است آقای محسن هاشمی به این موضوع توجه کنند که عدم آگاهی اعضای شورا از قوانین منجر به از دست رفتن وقت وسرمایه شهرو شروندان می شود ومردم با بد بینی به امور شهری می نگرند آنچنان که دور نمای خوبی برای شهر تهران قائل نیستند.