در حالیکه برودت هوا و بارش شدید برف در محورهای مواصلاتی و کوهستانی باعث به‌وجود آمدن مشکلاتی برای مردم شده است، امامزادگان و بقاع متبرکه آمادگی ارائه خدمات در ارائه خدمات به مسافران و مردم در راه‌مانده را دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی؛ رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه درباره خدمت‌رسانی امامزادگان و بقاع متبرکه به مردم و مسافران اظهار کرد: استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه سراسر کشور در راستای اسکان مردم در روزهای برفی به مدیران ادارات کل، بقاع متبرکه و اعضای هیات امناء امامزادگان  کشور در استانهای برفی اعلام شده و این عزیزان و همکاران بیش از پیش باید از ظرفیت بقاع متبرکه در خدمت‌رسانی به مردم استفاده کنند.

وی با بیان اینکه این بقاع  نورانی باید محل آرامش و آسایش مردم در راه مانده و سختی دیده باشند، تصریح کرد: شایسته است در این روزها که خداوند نعمت‌های آسمانی‌اش را بر ما ارزانی داشته، شکر این نعمت الهی را بجا بیاوریم  و به مردم نیازمند کمک کنیم تا این نعمت روزافزون شود.

رئیس سازمان اوقاف از تمامی نیروهای نظامی، انتظامی، راهداری و امدادی که در این شرایط سخت، بیش از گذشته در حال خدمت به مردم عزیزمان هستند، قدردانی کرد.

بر اساس این گزارش بهزاد شکوری؛ مدیرکل روابط عمومی اوقاف زنجان نیز از آمادگی امامزادگان و مساجد این استان برای اسکان موقت مسافران در راه مانده در هوای برفی خبر داد و گفت: شب گذشته به‌دلیل برودت هوا و بسته شدن محورهای مواصلاتی 60 نفر از مسافران در مسجد سعیدآباد شهرستان ایجرود اسکان داده شدند.

وی افزود: به دلیل بارش برف و کولاک، برخی از محورهای مواصلاتی استان مسدود شده و همین موضوع مشکلاتی را برای مسافران در راه مانده ایجاد کرده است؛ در این شرایط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان امامزادگان و مساجد را برای اسکان موقت مسافران در راه مانده تجهیز می‌کند.

 

مدیرکل روابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه برخی از مساجد بین راهی و امامزادگان دارای امکاناتی برای اسکان موقت مسافران هستند، تصریح کرد: شب گذشته به دلیل برودت هوا و بسته شدن محورهای مواصلاتی 60 نفر از مسافران در مسجد سعیدآباد شهرستان ایجرود اسکان داده شدند.

 

شکوری تاکید کرد: لوازم گرمایشی در مساجد و امامزادگان مختلف استان آماده‌سازی شده و اقلامی چون پتو و لوزام خوراکی در اختیار مسافران قرار گرفته است.

همچنین حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌ جناسمی؛ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران درباره خدمت‌رسانی بقاع متبرکه و امامزادگان مازندران به مسافران گفت: شب گذشته و صبح امروز تعدادی از مسافران به‌علت مسدود بودن محور سوادکوه در آستان مقدس امامزاده عبدالحق (ع) و امامزاده ابوطالب (ع) زیراب اسکان داده شدند.

وی افزود: به تمامی روسای ادارات اوقاف شهرهای مازندران اطلاع داده شد تا نسبت به بررسی وسایل گرمایشی در بقاع متبرکه بین‌راهی استان اقدام کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با اشاره به اینکه آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه پناهگاه مردم است، گفت: مسافران و گرفتارشدگان برف می‌توانند در اماکن مذهبی و بقاع متبرکه بین راهی استان به‌صورت موقت اسکان داشته باشند تا خطری جان آنها را تهدید نکند.