اسماعیل میرغضنفری اظهار داشت: دو جوان که از اهالی منطقه خورگام رودبار بودند دیروز به قصد تفریح و عکاسی از مناظر برفی به ییلاقات منطقه رفته بودند که یکی از آنان دچار حادثه شده و فوت کرد.

فرماندار رودبار با اشاره به اینکه هنوز از علت فوت این جوان اطلاع دقیقی در دست نیست افزود: بر طبق گزارشات رسیده هنوز مشخص نشده که علت فوت این جوان به‌علت سرمازدگی بوده و یا اینکه دچار عارضه و بیماری خاصی بوده و به آن علت فوت کرده است.

میرغضنفری در مورد جوان دیگری که از این حادثه نجات پیدا کرد بیان داشت: مدت کمی بعد از وقوع این اتفاق اکیپ‌های جستجو فعال شدند و به سرعت آنان را پیدا کردند که متاسفانه فقط یکی از آنان زنده ماند و به مرکز درمانی جهت مداوا انتقال داده شد.

فرماندار رودبار خاطرنشان کرد: آنچه که کاملاً در این حادثه مشهود بوده این است که این دو جوان به هیچ عنوان در راه مانده نبودند و با علم و آگاهی اقدام به سفر به منطقه ییلاقی کرده بودند که البته به سرعت نیز توسط نیروهای امدادی پیدا کرده و به منطقه امن منتقل شدند.

وی به وضعیت محورهای مواصلاتی شهرستان رودبار نیز اشاره کرد و افزود: جاده قدیم و آزاد راه حوزه شهرستان رودبار کاملاً باز است و تردد در آنها کاملاً جریان دارد و به‌دلیل مسدود بودن محور کوهین مسافران زیادی در راه مانده بودند که در مساجد شهر رودبار اسکان داده شدند.

فرماندار رودبار با اشاره به وضعیت مسیرهای فرعی و اصلی شهرستان رودبار ابراز داشت: مسیر لوشان به بخش عمارلو با مرکزیت شهر جیرنده و توتکابن به‌سمت بخش خورگام به مرکزیت شهر بره سر هر دو باز هستند اما برای تردد در آنها باید از زنجیر چرخ استفاده شود.

میرغضنفری با اشاره به اقدامات مجموعه راهداری در بازگشایی مسیرها عنوان کرد: به‌علت حجم بسیار بالای برف در این دو محور اصلی و فرعی و کولاک شدیدی که در آن جریان دارد با وجود همه تلاش‌های راهداری برای پاکسازی معابر در حال حاضر تردد در آنها به‌سختی انجام می‌شود.

فرماندار رودبار با اشاره به اینکه مسیر تعداد زیادی از روستاها مسدود شده است تصریح کرد: به‌علت افزایش بارش‌ها در مناطق کوهستانی و روستایی با مسدود شدن اکثر این مسیرها مواجه هستیم و با توجه به تجهیزات موجود باید نخست نسبت به بازگشایی راه‌های اصلی اقدام کنیم.