علیرضا راهپیما افزود: دلیلی برای تعطیلی مدارس وجود ندارد و تصمیمی درباره تعطیلی مدارس گرفته نشده و تمامی مدارس شهر تهران فعالیت عادی خود را در روز شنبه(دوم دی ماه) خواهند داشت.
 براساس مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران، مقاطع تحصیلی پیش دبستانی، ابتدایی و مهد کودک ها در استان به جز شهرستان های فیروزکوه و دماوند روز یکشنبه(26آذرماه) به دلیل افزایش غلظت آلاینده های جوی با شاخص 143 تعطیل شده بود.
همچنین براساس مصوبه این کمیته تمامی مدارس استان تهران (غیر از شهرستان های پردیس، فیروزکوه و دماوند) به دلیل افزایش غلظت آلاینده های جوی روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه(27، 28 و 29 آذرماه) به ترتیب با شاخص های 147، 151 و 160 تعطیل بودند.
با توجه به تعطیلی مدارس به علت آلودگی هوا، آموزش و پرورش تهران براساس دستورالعمل های امتحانات دوره اول و دوم متوسطه و تاکید بر رعایت تمامی مقررات و دستورالعمل های امتحانات داخلی دوره اول و دوم متوسطه، درخواست برخی مناطق مبنی بر تاخیر( یک هفته ای) در شروع امتحانات داخلی در دی ماه سال جاری با پیشنهاد مناطق، ضمن صدور مجوز موردی تعطیلی ساعتی توسط ستاد منطقه موافقت کرده است.
براین اساس، مدارسی که آمادگی لازم برای برگزاری امتحان از دوم دی ماه را ندارند زمان شروع برگزاری امتحانات داخلی دوره اول متوسطه از نهم تا 23 دی ماه و امتحانات داخلی دوره دوم متوسطه از نهم تا 27 دی ماه مدنظر قرار می گیرد.
همچنین مدارسی که طبق برنامه زمانبندی قبلی آمادگی لازم برای برگزاری امتحانات داخلی دوره اول و دوم متوسطه را دارند، امتحانات طبق دستورالعمل های قبلی توسط آن مدارس برگزار می شود.
در شهر تهران حدود یک میلیون و یکصد هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در 4هزار و 89 مدرسه تحصیل می کنند.