وجیهه‌اله پرویزی با اعلام این خبر، افزود: مدیران مدارس ابتدایی دارای داوطلب جهش تحصیلی با رعایت ضوابط و مقررات از طریق سامانه سنجش که در اختیار دارند نسبت به ثبت اطلاعات فردی، خانوادگی و عملکرد درسی دانش‌آموزان و نوبت‌گیری جهت انجام مراحل ارزیابی اقدام کنند که براساس آن دانش‌آموز حائز شرایط، با همراه داشتن مدارک اعلام شده از طرف مدرسه جهت ارزیابی ذهنی به اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران معرفی می‌شود.

وی در ادامه افزود: اداره آموزش و پرورش استثنایی نسبت به اجرای ارزیابی و تست تخصصی هوش اقدام لازم را انجام می‌دهد و در صورت موفقیت، دانش‌آموز می‌تواند در امتحانات پایه بالاتر در شهریورماه شرکت کند. سرانجام در صورت قبولی دانش‌آموز در امتحانات شهریورماه، نامبرده موفق به انجام جهش تحصیلی می‌شود و بدون گذراندن یک سال تحصیلی به پایه بالاتر می‌رود.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران در توضیح این مطلب افزود: جهش تحصیلی تنها مختص دانش‌آموزان سال دوم به چهارم، سوم به پنجم و چهارم به ششم دبستان است و دانش‌آموزان باید در کارنامه خود سطح خیلی‌خوب را در تمام دروس کسب کرده باشند.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران؛ پرویزی در پایان عنوان کرد: دانش‌آموزان شهرتهران سالانه بیشترین میزان جهش تحصیلی را در کشور به خود اختصاص می‌دهند.

شایان ذکر است؛ با توجه به اتصال سامانه‌های سناد و سنجش، نتایج حاصل از ارزیابی از طریق پنل مربوطه توسط مدیر مدرسه قابل دسترسی و مشاهده می‌باشد و اولیاء محترم جهت دریافت خدمات فوق پس از کسب نتیجه از مدرسه، با هماهنگی قبلی و در ساعات اداری می‌توانند به صورت حضوری به آدرس فلکه دوم صادقیه، بلوار آیت‌ا... کاشانی، بعد از پمپ بنزین، روبروی بوستان4، خیابان شهیدسلیمی جهرمی، آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران(واحد تشخیص، توانبخشی و بهداشت) تلفن تماس : 44099207 تلفن گویا 5- 44076003 داخلی 205 مراجعه کنند.