مسعود ثقفی اظهار کرد: ‌این برنامه‌ها با چهار اولویت‌ و با عنوان سازوکارهای ارتقای کیفیت آموزشی در مدارس شهر تهران برای سال تحصیلی 95-96 برنامه ریزی و اجرا خواهد شد.

وی افزود: اولویت اول، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با تاکید بر افزایش مشارکت اولیای دانش‌آموزان، رسانه‌ها و معلمان مدارس است و صیانت از اجرای برنامه درسی با تأکید بر تناسب محتوای امتحانات و برنامه هفتگی و روش‌های تدریس با اهداف برنامه درسی به عنوان اولویت دوم درنظر گرفته شده است.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه اصلاح سبک مدرسه‌داری با تأکید بر مشارکت همه ارکان و عوامل سهیم در امر تربیت و برنامه‌های تربیتی و آموزشی مدارس با اولویت والدین و دانش‌آموزان و معلمان به عنوان اولویت سوم مدنظر است گفت: اولویت چهارم نیز ارتقای کیفیت امتحانات مدارس بویژه در مدارس غیردولتی خواهد بود.

ثقفی در ادامه تاکید کرد: با اقدامات به عمل آمده طی دو سال گذشته تاکنون بنا بر ارزیابی‌هایی انجام شده، کیفیت و سلامت امتحانات داخلی که با هدف تناسب امتحانات داخلی با اهداف برنامه درسی دنبال می‌شود، روند افزایشی داشته و این نتیجه تلاش مضاعف معلمان مدارس بویژه در مدارس دولتی است.

وی با اشاره به اینکه البته در این زمینه در معدودی از مدارس غیردولتی با چالش‌هایی مواجهیم که با سازوکارهای نظارتی موثر مرتفع خواهد شد عنوان کرد: ‌ بخش اول اقداماتی که در این خصوص انجام شده است عزل 15 مدیر متخلف بوده است که برخی از متخلفان با فضاسازی در فضای مجازی و همچنین علیه آموزش و پرورش تلاش می‌کنند مانع رسیدگی به سایر تخلفات مهمشان شوند.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران تصریح کرد: البته در این زمینه به دلیل صیانت از اعتبار همکاران خود در مدارس و همچنین صیانت از برنامه‌ درسی مدارس، فارغ از تمام فضاسازی‌ها به اقدامات نظارتی و برخوردهای قانونی خود ادامه خواهیم داد.