پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- علی‌رجبی- بالاخره پنج‌شنبه موعود آمد و رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنانی گستاخانه ضمن تروریست خواندن ملت ایران، برای اولین بار پس از انجام توافق هسته‌ای اعلام کرد که ایران به برجام پایبند نبوده‌است. ترامپ در سخنان خود اتهاماتی جعلی همچون دست داشتن ایران در پیدایش داعش، القاعده و طالبان، حمایت ایران و سپاه از تروریسم زد و بر ادامه راهبرد فشار اقتصادی و تحریم‌ایران تأکید کرد.

عداوت سران آمریکا با ملت ایران آن‌چنان غیرقابل انکار شده که ادعای رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر آنکه در کنار ملت ایران ایستاده نیز پوچ از آب دربیاید و کاربران ایرانی در فضای‌مجازی حسابی از خجالت سران آمریکا دربیایند. در توییتر هشتگ #neverTrustUSA (هیچ‌وقت به آمریکا اعتماد نکن) زده شد و اینستاگرام نیز موج اعتراض به استفاده از لفظ جعلی خلیج ع.ر.ب. ی به جای Persian Gulf به راه افتاد.

شبکه‌های اجتماعی به بخشی از اتهامات وارد شده از سوی رئیس‌جمهور آمریکا واکنش نشان داد اما رسانه رسمی باید ذهن‌ها را به‌سوی «آدرس درست» هدایت کند. واقعیت آن است که برای اولین بار و بعد از ۸ بار تأیید قبلی؛ رئیس‌جمهور آمریکا پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را رد کرده‌است. این یعنی آنکه مرحله جدیدی در برجام رخ داده که باید برای آن تدبیر شود. تأکید سران آمریکا بر فشار اقتصادی و تحریم مجدد ایران نیز مخالف روح برجام است و در صورت اجرایی شدن نقض فاحش برجام خواهد بود.

صداوسیما باز هم در یک بزنگاه بزرگ، مردود شد. آقایان تصمیم‌گیر در یکی از مهم‌ترین اتفاقات پس از عقد توافق هسته‌ای با خالی کردن میدان به رقیب‌های آنورآبی (BBC ,VOA و…) باعث شدند تا «واکنش اولیه و دم‌دستی شبکه‌اجتماعی به سخنرانی رئیس‌جمهور آمریکا» روایت رسمی شود. اگرچه همین االان هم دیر شده، اما تدبیر رسانه رسمی لازم است تا روایت‌دُرُست جای خود را باز کند؛ نه روایت دُرُشت.