به نقل از سی‌ان‌ان، جیمز کومی، مدیر اف بی آی با اشاره به ادعای دخالت روسیه در روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 گفت ولادیمیر پوتین (رئیس جمهور روسیه) از هیلاری کلینتون منتفر بود و تلاش می کرد هر کس غیر از هیلاری رئیس جمهور آمریکا شود. 

 
جیمز کومی در نشست پرسش و پاسخ کمیته قضایی مجلس سنا و در پاسخ به پرسش سناتور اَل فرانکن، نماینده مینه سوتا در مجلس سنا درباره نتیجه یافته‌های دستگاه های اطلاعاتی آمریکا در زمینه دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 گفت: «یافته های دستگاه های اطلاعاتی در این زمینه چندین بخش دارد. در بخش نخست نتیجه گیری شده است که پوتین از هیلاری کلینتون متنفر بوده و می خواسته هر طور شده به او آسیب بزند.  لذا از دونالد ترامپ که مخالف هیلاری کلینتون بود پشتیبانی کرده است. اما ارزیابی دستگاه های اطلاعاتی در بخش دوم نشان می دهد پوتین معتقد بوده می تواند با فردی که پیشینه بازرگانی و تجاری دارد بیشتر به توافق برسد تا کسی که از بدنه دولت برخواسته است.»  
 
کومی از پاسخ گفتن به این پرسش که آیا اسناد مالیاتی دونالد ترامپ می تواند در روشن ساختن بخشی از زوایای دخالت روسیه در انتخابات آمریکا مفید باشد خودداری کرد.