پایگاه اینترنتی سی‌ان‌ان، در مطلبی نوشت: «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، در حالی روز جمعه به‌طور رسمی کار خود را آغاز خواهد کرد که نتایج نظرسنجی مشترک سی‌ان‌ان/اُآرسی نشان می‌دهد تنها 40 درصد آمریکایی‌ها از وی حمایت می‌کنند. این آمار پایین‌ترین میزان محبوبیت در میان روسای جمهور سال‌های اخیر آمریکا محسوب می‌شود. 

 

این نظرسنجی همچنین، نشان می‌دهد میزان محبوبیت ترامپ در روز تحلیف، 44 درصد کمتر از محبوبیت «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا (در زمان ورودش به کاخ سفید به عنوان چهل و چهارمین رئیس‌جمهور این کشور) خواهد بود.  

 

اوباما سال 2009 میلادی، در حالی مراسم تحلیف را به جای آورد، که از محبوبیت 84 درصدی در میان آمریکایی‌ها برخوردار بود. میزان محبوبیت «بیل کلینتون»، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا، نیز در روزهای پیش از اجرای مراسم تحلیفش در سال 1992، حدود 67 درصد بود. همچنین نظرسنجی‌های انجام شده در سال 2001 و در روزهای پیش از آغاز‌ بکار «جرج بوش»، از محبوبیت 61 درصدی وی حکایت  داشت.  

 

با این تفاسیر، ترامپ نسبت به سه رئیس‌جمهور پیش از خودش، از محبوبیت بسیار پایین‌تری در زمان ورود به کاخ سفید، برخوردار است.