حسن کریمی در صفحه اجتماعی اش نوشت:

این روزها اخبار زیادی در مورد چالش نهنگ آبی مطرح می‌شود و رسانه‌ها نیز اطلاع‌رسانی در مورد آن را آغاز کرده‌‎اند. 

در مورد این چالش نکات زیادی حائز اهمیت است و عدم تسلط کافی مراکز دیگر منجر به سوتفاهماتی در این زمینه شده است. 

1. این چالش در یکی از شبکه‌‎های اجتماعی روسی به نام VK گسترش پیدا کرد و سازنده‌‎های آن مدتی است که دستگیر شده و این چالش از دسترس خارج شده است. 

2. چالش نهنگ آبی نه وب‌سایت، نه بازی و نه اپلیکیشن است. بلکه یک چالش بوده ( چالش سطل آب یخ ) که اخیرا در بین مخاطبان شبکه‌های اجتماعی گسترش یافته است. این بدان معنا است که سایت مشخصی نداشته و ارتباط کسانی که وارد چالش می شدند با ادمین از طریق فضای مجازی و شبکه های اجتماعی برقرار می شده است. چالش افرادی که مشکلات روحی دارند را مخاطب اصلی خود قرار داده است. 

3. بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای چند ماهی است که از این چالش خبر داشته اما موضع رسمی اتخاذ نکرده زیرا توجه به ماهیت این چالش، پرداخت رسانه‌ای به آن عملا کمک تبلیغاتی برای آن خواهد بود تا اقشاری که از نظر روحی و روانی با مشکلاتی روبه‌رو هستند با آن آشنا شده و به سراغ آن بروند.

4. مطرح شدن این چالش به عنوان یک بازی در رسانه‌ها و حتی توسط برخی از مسوولان باعث می‌شود تا مفهوم بازی به یک موضوع خطرناک تبدیل شود در صورتی که چالش نهنگ آبی در واقع بازی رایانه ای نیست. 

5. پرداختن بیش از حد رسانه‌ها به این موضوع سبب می‌شود افراد سودجو که به دنبال آسیب رساندن به جامعه هستند، با کپی برداری از این چالش و انتشار آن در سطح جامعه، بحران جدیدی را ایجاد کنند. 

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای سال‌هاست با رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای توسط یک نظام رده بندی به نام ESRA به دنبال سالم سازی فضای بازی در کشور است. به زودی در کشور سامانه‌ای راه اندازی می‌شود تا خانواده‌ها بتوانند اطلاعات تمام بازی‌ها را در آن مطالعه کرده و بازی مناسب را برای فرزندان خود انتخاب کنند. 

این روزها با گسترش فضای مجازی و گوشی‎های هوشمند، بسیاری از خانواده ها تسلطی به محتوایی که فرزندانشان به دنبال آن هستند ندارند و به همین دلیل معتقدیم برای جلوگیری از تهدیدهای این چنینی باید ابزارهای لازم در اختیار خانواده ها قرار گیرد.