مهدی چمران در پایان سی و هشتمین اجلاس شورای عالی استان ها در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ابتدای جلسه امروز بررسی بودجه شورای عالی استان ها و شوراهای فرادست در سال ۹۶ در دستور کار اعضا قرار گرفت.
 
وی تصریح کرد: بودجه ای که امسال از سوی دولت برای شورای عالی استان ها تصویب شده است حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان است ضمن اینکه از بودجه سال گذشته که مبلغ آن حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان بود نزدیک به ۱۲ هزار میلیارد تومان به شورای عالی استان ها اختصاص داده شده و قرار است ۴ هزار میلیارد تومان نیز در ماه های آتی پرداخت شود.
 
رئیس شورای عالی استان ها تصریح کرد: طرح اعزام شوراهای اسلامی، شهرداری ها و دهیاری ها به تحقق عینی دهنمودهای مقام معظم رهبری در عرصه اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال دستور بعدی سی و هشتمین شورای عالی استان ها بود که در نهایت اعضا پیشنهادات و نظرات خود را مطرح کردند که ۲۵ مورد در این زمینه پیشنهاد ارائه و در نهایت به تصویب رسید.
 
چمران تصریح کرد: شورای عالی استان ها تلاش کرده است که درصد بودجه اجرایی به ویژه در شهرهای بزرگ را افزایش دهد که در حال حاضر میزان درصد بودجه اجرایی شهرهای بزرگ به حدود ۶۰ درصد رسیده است و این روند ادامه خواهد داشت.
 
وی در ادامه به بررسی طرح الحاق یک تبصره به ماده «۸۰» قانون تشکیل، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران اشاره کرد و افزود: در ادامه جلسه امروز این موضوع در دستور کار اعضا قرار گرفت و به تصویب رسید.