به گزارش پارس به نقل از مهر، مهدی چمران با بیان اینکه ۴۵ هزار متر مربع از فضای شهر آفتاب ساخته و در مرحله تکمیل قرار دارد، افزود: در ابتدا، دو گروه در قالب بخش خصوصی در زمینه ساخت شهر آفتاب به مشارکت پذیرفته شدند، اما متاسفانه به تعهداتشان به خوبی عمل نکردند. 
 
وی با ابراز رضایت از اینکه از سوی شهرداری بودجه بسیار خوبی به ساخت و تکمیل پروژه شهر آفتاب تخصیص یافته است، ادامه داد: شهرداری تهران تاکنون زیرساخت‌های لازمه این شهر را آماده کرده به طوری که خیابان‌ های این مجموعه به خوبی طراحی و ساخته شده‌اند. 
 
وی ادامه داد: شهرداری کوشیده با سرعت هر چه تمام‌تر ایستگاه متروی شهر آفتاب را نیز ساخته و به اتمام برساند. ضمن آنکه تاکنون تمامی امکانات سرمایشی و گرمایشی و حتی دسترسی به انرژی برق غرفه‌های این مجموعه ۴۵ هزار متر مربعی نیز فراهم شده است.  
 
چمران همچنین طراحی سقف پروژه شهر آفتاب را یکی از طراحی‌های بی‌نظیر و منحصر به فرد در سراسر کشور دانست و عنوان کرد: شهرداری کوشیده ساخت این پروژه از هر بعد بی‌نقص باشد به طوریکه سقف این مجموعه نمونه مشابهی در کشور ندارد و بسیار منحصر به فرد و زیباست.  
 
رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه در روند تکمیل ۱۲۰ هزار مترمربع باقیمانده پروژه شهر آفتاب بخش خصوصی نیز مشارکت خواهد کرد، یادآور شد: بخش‌های دیگر این پروژه که شامل هتل و فروشگاه هاست نیز در حال ساخته شدند که در مسیر تکمیل این قسمت باقیمانده نیز بخش خصوصی همکاری می‌کند.  
 
رئیس شورای شهر تهران، یکی از پیش شرط‌ های افتتاح پروژه شهر آفتاب را ایستگاه متروی این منطقه عنوان و تاکید کرد: شهرداری در تلاش است هر چه سریع‌تر ایستگاه متروی شهر آفتاب را تکمیل و به بهره برداری برساند. از همین رو پیش بینی می‌کنم تا پایان تابستان شاهد برگزاری نمایشگاه در مجموعه شهر آفتاب باشیم.