دکتر مصطفی اسماعیلی گفت: برای خرید محصولات آرایشی و بهداشتی، داروخانه ها بهترین و مطمئن ترین مراکزی می باشند که توصیه می کنیم مردم برای خرید به این مراکز مراجعه و خرید نمایند. همچنین مراکز معتبر و فروشگاه هایی که مجوز از وزارت بهداشت و اصناف را داشته باشند توصیه می شود.

وی اظهار داشت: باید دقت داشته باشیم که به هیچ عنوان از دستفروش ها و متروها لوازم آرایشی و بهداشتی تهیه و خرید نکنیم.

اسماعیلی افزود: محصولات آرایشی و بهداشتی وارداتی حتما باید برچسب اصالت داشته باشند و بعد از خرید می توان برای اطمینان از اصل بودن محصول کد محصول که بر روی برچسب اصالت الصاق شده را به شماره پیامکی که بر روی برچسب اصالت نوشته شده پیامک کنیم تا از اصل بودن محصولات اطمینان خاطر داشته باشیم.

رئیس اداره آرایشی و بهداشتی اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، گفت: محصولات آرایشی و بهداشتی نباید در زیر نور خورشید قرار بگیرد و باید این محصولات در مغازه ها و فروشگاه ها دردمای مناسب نگهداری و فروخته شوند.

اسماعیلی افزود: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا محصول قاچاق آرایشی بهداشتی نیز می توانند آن را با شماره ۶۶۴۰۵۵۶۹-۰۲۱ روابط عمومی سازمان غذا و دارو اطلاع دهند تا برخورد های لازم صورت گیرد.