به گزارش پارس به نقل از خبرآنلاین این سوال که چرا داروخانه ها فاکتور صادر نمی کنند در سرویس مشکلات مردم خبرگزاری بسیار پرتکرار است. مردم از این که داروخانه ها در ازای پولی که می گیرند و دارویی که ارائه می دهند فاکتور صادر نمی کنند ناراحتند و می پرسند که چرا نباید این قضیه وظیفه داروخانه ها تلقی شود؟

یکی از کاربران در این باره می نویسد: چرا داروخانه ها فاکتور ارائه نمی دهند که بفهمیم هر کدام از دارو ها چقدر قیمت دارد و بتوانیم با قیمت های قبل مقایسه کنیم؟ لطفا پیگیری کنید.


دکتر مهدی پیرصالحی، مدیر کل نظارت بر دارو و ماد مخدر سازمان غذا و دارو می گوید که داروخانه ها موظفند به مشتری فاکتور ارائه بدهند.
او به خبرآنلاین می گوید: داروخانه ها می بایست این کار را انجام دهند اما منظور از فاکتور قیمتی است که بر روی نسخه توسط داروخانه نوشته می شود.
به گفته مدیر کل نظارت بر دارو و موارد مخدر سازمان غذا و دارو نیاز نیست فاکتور جداگانه صادر شود و همان قیمتهایی که روی نسخه نوشته می شود کفایت می کند.
این مقام مسئول در مورد برخورد با خاطیان این ماجرا می گوید: در صورتی که تخطی صورت بگیرد، مردم می توانند از طریق معاونت های غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور این امر را پیگیری کنند و با اطلاع دادن اسم و مکان داروخانه، از آن جا شکایت کنند تا برخورد صورت گیرد.