محمد دامادی در گفت وگو با خبرنگار پارس با اعلام اینکه هنوز معادله این تحقیق و تفحص برای شخص وی حل نشده و نمی داند پرسشگران این پرونده دقیقا به دنبال چه مواردی هستند، تصریح کرد: تحقیق و تفحص کنونی از شهرداری تهران می تواند حتی چند سال دیگر نیز انجام شود، اصرار برخی نمایندگان بر اجرای این تحقیق در روزهای قبل از انتخابات جای بسی تردید و تعجب دارد.

نماینده مردم ساری در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه تحقیق و تفحص مجلس یک ابزار نظارتی می باشد، اما این روزها به ابزاری برای مقابله های سیاسی بدل شده است، ادامه داد: نمایندگان منتقد چون به تازگی به فضای مجلس آمده اند، به طور دقیق نمی دانند که چارچوب تحقیق و تفحص ها چیست. این پرونده ها شکل و شمایل تشریفاتی ندارند که بلافاصله پس از ارائه تصمیم گیری و جمع بندی شوند و سپس راهی صحن علنی شوند. بلکه باید با دقت ابعاد این پرونده ها کارشناسی شده بررسی شود.

وی با اعلام اینکه اعضای کمیسیون برای هر بند از این طرح تحقیق و تفحص جلسات مبسوطی گذاشته اند و همچنان در حال بررسی این پرونده هستند، افزود: اگر این دوستان روند کار را بهتر می دانند، می خواهند جای ما نظر نیز بدهند. در هر صورت باید صبر کنند تا کمیسیون عمران نظر تخصصی اش را اعلام کند.

دامادی با یادآوری اینکه برخی نمایندگان مجلس می خواهند از یک نهاد اجتماعی و خدماتی به نام شهرداری تهران بر اساس یک سری تخلفات احتمالی تحقیق و تفحص انجام دهند تا نتایجی حاصل شود، خاطر نشان کرد: وقتی مجلس به کمیسیونی می گوید نظر تخصصی اش را اعلام کند باید صبر کنیم تا آن کمیسیون نظر نهایی را اعلام کند، مگر اینکه برخی نمایندگان بخواهند نظر ما را نیز خودشان اعلام کنند که آن بحث جداگانه ای است.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآوری کرد: همواره طرح های تحقیق و تفحص نباید منجر به توبیخ شود بلکه ممکن است منجر به تشویق هایی نیز شود، اما آنچه مسلم است این است که هر قدر از فضای سیاسی خارج شویم به سود همه است.