علی‌اکبر بختیاری  درباره پرونده املاک شهرداری اظهار کرد: این موضوع همان اوایل با دستور ویژه رئیس قوه‌قضائیه به دادستانی کل کشور محول شد. کار بسیار ارزشمند و خوبی نیز بر روی آن انجام و نهایتاً با پرونده جامع و مانعی برای رسیدگی به دادسرا ارجاع شد.

این قاضی دیوان عالی کشور گفته که «در آنجا دادستان کل اعلام کرد جرم واقع شده ولی جرایم اتفاق افتاده به هیچ عنوان سازمان یافته نبوده است.»

به گفته بختیاری این پرونده هم اکنون در دادسرای تهران در دست رسیدگی است.

رئیس حوزه ریاست دادستانی کل کشور همچنین درباره پرونده حقوق‌های نجومی به خبرنگار تسنیم گفته که « حسب امر رئیس قوه قضائیه کارگروهی تشکیل شد که دادستانی کل هم یکی از اعضای آن کارگروه بود. بررسی‌های خوبی در این کارگروه انجام و نظرات کارشناسان اخذ شد.»

به گفته وی موضوع با گزارش نهایی کارگروه به رئیس قوه قضائیه تقدیم و نهایتاً منتهی به ارجاع امر به دادسرا شد که هم اکنون در حال رسیدگی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در یکصدوهشتیمن نشست خبری خود درباره پرونده املاک شهرداری گفت که افزون بر 180 نفر در ارتباط با این موضوع به دادسرا احضار شدند اما این بدان معنا نیست که همه این افراد متهم هستند.

به گفته اژه‌ای تا کنون کسی در رابطه با املاک شهرداری بازداشت نشده است.

شهریور امسال بود که ماجرای واگذاری برخی املاک توسط شهرداری به کارکنان و اعضای شورای اسلامی شهر تهران، خبرساز شد.

 بنابر آخرین اعلام دادستانی تهران، 74 مدیر در رابطه با حقوق‌های نجومی به دادسرا احضار شدند. البته سخنگوی قوه‌قضائیه گفته است که سی تا چهار وزارتخانه به لیست‌های سازمان بازرسی ایراد گرفتند و گفته‌اند سازمان بازرسی، ارقام را دست بالا گرفته است.

اوایل امسال بود که فیش‌های حقوقی مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها با انتشار در رسانه‌ها، موجی از اعتراض را در بین مردم ایجاد کرد.