فرهاد فلاحتی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس پیرامون وضعیت اقتصادی آموزش و پرورش و پرداخت معو‌قات اظهار داشت: موضوع معو‌قات از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و با توجه به تأخیر به وجود آمده در پرداخت معو‌قات طی چند روز اخیر، این مسئله مورد توجه مجلس قرار می‌گیرد چرا که پیش از این سازمان برنامه و بودجه و آموزش و پرورش نسبت به پرداخت معو‌قات اعلام آمادگی کرده بوده است.

 

وی ادامه داد: چند ماه گذشته طی مذاکر‌اتی که نمایندگان سازمان برنامه و بودجه در کمیسیون آموزش داشتند قرار بر پرداخت معو‌قات بوده که البته بخش عمده معوقا‌ت سال 94 و 95 پرداخت شده است اما همچنان بخشی از معو‌قات وضعیت روشنی از لحاظ پرداختی ندارند.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر اینکه مجلس به طور جدی پیگیر پرداخت معوقا‌ت فرهنگیان است، بیان کرد: مطالبات کنونی فرهنگیان مربوط به بودجه 95 بوده وظیفه پرداخت آن به عهده آموزش و پرورش است که در موارد‌ی این مسئله محقق نشده و مجلس این موضوع را بررس و پیگیری می‌کند.

 

فلاحتی عنوان کرد: از دیگر موار‌دی که مجلس نسبت به آن اهتمام دارد، توجه به بودجه آموزش و پرورش بوده که برای سال آینده دچار کمبود است اما پیگیری‌های نمایندگان در کمیسیون آموزش و تحقیقات و همچنین تلفیق برای بهبود شرایط وجود دارد.

 

وی افزود: با توجه به بررسی‌های مجلس در خصوص بودجه سال آینده آموزش و پرورش امیدواریم شرایط به گونه‌ای رقم بخورد تا بخش عمده این کمبودها جبران شود.

 

فلاحتی یادآور شد: مجلس همواره برای احقاق حقوق فرهنگیان تلاش می‌کند و به طور قطع این موضوع در مجلس رسیدگی می‌شود.