دلایل زیادی وجود دارد که با بالا رفتن سن، وزن نیز بالا می رود، از جمله آن ها می توان به تغییر شیوه زندگی اشاره کرد که البته مهم ترین دلیل نیز هست.

در ادامه نکاتی را به شما خواهیم گفت که با آن ها می توانید در این مرحله از زندگی تان نیز احساس سالم بودن و شادابی داشته باشید.

 

 

۱ – توت فرنگی، سیب و پیاز

دانشمندان معتقدند که مصرف غذاهای حاوی فلاونوئید می تواند در حفظ وزن فعلی و کمک به کاهش وزن کمک بزرگی باشد. مواد غذایی مانند توت فرنگی، گیلاس، انگور، توت های وحشی، چای، سیب، پیاز، تره فرنگی و کلم بروکلی از جمله این غذاها هستند. با گنجاندن این مواد غذایی به رژیم تان می توانید تاثیرات مثبت آن ها را در سلامت کلی بدن تان مشاهده کنید.

 

۲ – فعالیت بدنی

فراموش نکنید که با افزایش سن متابولیسم بدن کاهش خواهد یافت، نتیجه این اتفاق تجمع چربی ها و افزایش چندین کیلو وزن است. بنابراین بهترین کار این است که با فعالیت فیزیکی جلوی این اتفاق را بگیرید، ورزش کردن همچنین با قوی تر کردن عضلات روند پیری بدن را به تاخیر خواهد انداخت.

حتما نیازی نیست که روزانه ۳۰ دقیقه ورزش متوالی و بدون وقفه داشته باشید. محققان می گویند ۳ تایم ۱۰ دقیقه ای فعالیت روزانه می تواند به همان اندازه موثر باشد.

سعی کنید ماشین تان را کمی دورتر پارک کنید، پیاده روی منظم روزانه داشته باشید، به جای آسانسور از پله استفاده کنید و به همین سادگی می توانید فعالیت بدنی تان را افزایش دهید و سالم بمانید.

 

۳ – فعالیت های ذهنی

مشکلات حافظه یکی از مصائب پیری است ، اما این بدان معنا نیست که نمی توانید برای این مشکل کاری کنید.

با فعالیت های ذهنی و انجام کارهای لذت بخشی مانند حل جدول، سودوکو، پازل و حتی شطرنج می توان حافظه و تمرکز را تقویت نمود. می توان با یکسری فعالیت ها و عادات مثبت از استرس و افسردگی جلوگیری نمود و کیفیت زندگی را بهبود بخشید.

 

۴ – رژیم ممنوع!

رژیم های کم کالری بلای جان شما خواهند شد! حتما می خواهید علت این امر را بدانید، علت این است که بدن شما زمانی که کالری کمی را دریافت کند تلاش می کند تا تمام انرژی خود را حفظ کند. این تلاش منجر به حفظ چربی ها خواهد شد.

علاوه بر این اینگونه رژیم ها به جای بافت چربی، بافت های عضلانی بدن را هدف قرار می دهند.بنابراین اگر یک رژیم کم کالری را بارها و بارها تکرار کنید ممکن است وزن تان کمی کمتر شود اما متابولیسم بدن هرگز به حالت قبل باز نخواهد گشت. همچنین از دست دادن بافت عضلانی کار بدن را برای حفظ وزن بسیار دشوار و حتی ناممکن خواهد کرد!

 

۵ – مراقبت های مداوم

با افزایش سن بیماری های مختلفی از جمله فشار خون و پوکی استخوان نمی گذارند که فرد از لحاظ فیزیکی فعالیت کند. این مساله روند افزایش وزن را تصاعدی خواهد کرد.

بنابراین مداوم فشار خون تان را اندازه گرفته و چک آپ های مختلف داشته باشید تا بتوانید این روزهای زندگی را نیز شاد و سلامت بگذرانید.به یاد داشته باشید که داشتن رژیم غذایی سالم در هر سنی می تواند تضمین کننده سلامتی تان باشد.

 

۶ – به تاخیر نیندازید!

اگر فکر می کنید که وزن تان زیاد شده و قصد دارید مدتی بعد آن را کم کنید در اشتباهید. از همین لحظه اقدام به کاهش وزن کنید تا وزن تان بیشتر از این بالا نرود و در نتیجه سلامتی تان به خطر نیفتد. خودتان را مانند مسواک زدن روزانه ملزم کنید که این کار را انجام بدهید.