مهدی چمران در دویست و نود و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران ضمن تبریک عید سعید قربان، فاجعه منا را تسلیت گفت و اظهار داشت: آل‌سعود با بی‌تدبیری و سوءمدیریت 7 هزار نفر از مسلمین را به شهادت رساندند.

وی درباره واگذاری اختیارات به استانداری‌ها،‌ اظهار داشت:‌ از این موضوع خوشحال هستیم و امیدواریم دولت در مورد شهرداری‌ها نیز نسبت به واگذاری اختیارات اقدام کند و وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها موجب دولتی شدن شهرداری‌ها نشود و همان گونه که اختیارات به  استانداری‌ها سپرده می‌شود در مورد مدیریت شهری نیز ادامه یابد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: تاکنون 2 بار جلسه کمیسیون‌ها را قصد برگزاری داشتیم که لغو شد و با نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی نیز چند بار برای برگزاری جلسه‌ای مشترک صحبت‌هایی انجام شده است.

چمران درباره شهران نیز اظهار داشت: مخزن بنزین در آن منطقه از دوره سوم شورای شهر مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد این منبع سوخت جابه‌جا شود چرا که بر روی گسل ساخته شده است و بسیار خطرناک است و باید جابه‌جا شود و تاکنون دو نامه نیز به زنگنه وزیر نفت نوشتم که نسبت به این موضوع و جابه‌جایی مخزن اقدام شود.

وی یادآور شد: تاکنون دو کامیون بنزین نیز در  این مسیر چپ کردند و بنزین‌ها بر روی زمین ریخته شده است که به لطف خدا حادثه‌ای رخ نداده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره اراضی عباس‌آباد نیز اظهار داشت: طرح اراضی عباس‌آباد تهیه شده و در کمیسیون ماده 5 تصمیمات خوبی در این خصوص گرفته شده است.

چمران یادآور شد: با توجه به تملک املاک در منطقه اراضی عباس‌آباد شهرداری باید بودجه یک ساله خود را برای تملک املاک این اراضی قرار دهد.