احمد دنیامالی با اشاره به بحث موضوع واگذاری املاک شهرداری تهران به برخی افراد ویژه گفت: این موضوع از حالت کارشناسی خارج شده است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر ادامه داد: دود این بحثها به چشم مردم می‌رود و مردم را نسبت به نظام بی‌اعتماد می‌کند. 

وی با تأکید بر این موضوع که باید در موضوعات انصاف وجود داشته باشد، گفت: باید یک فضای سالم و درست ایجاد شود تا بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم.  

دنیامالی با بیان اینکه ما همیشه به معلول پرداخته‌ایم تا علت، گفت: باید علت مشکلات مشخص شود، اگر قانون نیاز به اصلاح دارد، اصلاحات را انجام دهیم تا اتفاقات ناگوار رخ ندهد. 

وی به موضوع حقوق‌های نجومی و بحث واگذاری املاک اشاره کرد و گفت: وقتی موضوعات این چنینی مطرح می‌شود، یقه یکسری را می‌گیریم، چه در حوزه اقتصادی و چه در غیره، اما باید در اصل مکانیزم اصلاح شود. 

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران با تأکید بر این موضوع که اعلام موضوع واگذاری املاک شهرداری به افراد خاص قبل از اینکه تأیید شود رفتار پسندیده ای نبوده است،‌گفت:‌افرادی که این موضوعات را مطرح می‌کنند به خودشان آسیب می‌زنند، البته اینکه به خودشان آسیب بزنند مهم نیست،اما چیزی که مهم است این است که این بحث‌ها اعتماد مردم را به نظام کم می‌کند. 

عضو شورای اسلامی شهر تهران به موضوعات اقتصادی و مشکلات مردم اشاره کرد و گفت: واقعاً نباید به مردم فشار وارد کرد و باید مشکلات شهر را به دور از هیاهو انجام داد و هر چقدر سر و صدا کنیم مشکلات حل نمی‌شود. 

دنیامالی تأکید کرد: هیاهو نکنیم و مکانیزم‌ها را اصلاح کنیم و از تجارب استفاده کنیم تا مشکلات دوباره تکرار نشوند. 

به گفته عضو شورای اسلامی شهر تهران، اگر در مورد حقوق‌ها مجامع اختیاراتشان زیادتر از حد است، اختیارات محدود شود و دیگر این بحث‌ها حل می‌شود. 

وی به مصوبه‌ای که شورای سوم به شهردار تهران داده است اشاره کرد و گفت: شورا به شهردار این اختیار را داده که تخفیفاتی را ارائه کنند، بهتر است زمانی که قرار است اختیار دهد دقت کند تا اختیارات متناسب باشد. 

عضو شورای شهر تهران  به بحثی که درخصوص یکی از اعضای شورای شهر مطرح شده اشاره کرد و گفت: گفتند که این عضو شورا دو ملک در آجودانیه دریافت کرده که عضو شورا سند را درآورد و دید ملک برای کس دیگری است.

دنیامالی بیان کرد: این موضوعی که مطرح شده پرسش بوده و برای افرادی که فکر می‌کردند ملکی دریافت کرده‌اند، مدارک ارسال شده تا آنها پاسخ دهند، اما جالب است که کل کپی اسامی دیگر هم برای همه ارسال شده و تأکید می‌کنم تا زمانی که موضوعی اثبات نشده، نباید رسانه‌ای شود. 

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر ادامه داد: بهتر است در مواردی که مشکلی وجود دارد،قوه قضائیه ورود کند.