سرهنگ احمد کرمی اسد، گفت: طبق آمار چهار ماهه امسال گواهینامه حدود ۹ هزار راننده در آستانه ضبط قرار گرفته است و این به آن معناست که این رانندگان به یکی از مراحل محرومیت از رانندگی نزدیک شده‌اند.

وی در ادامه با اعلام این موضوع که محرومیت‌ها سه دسته هستند، توضیح داد: این رانندگان اگر در مرحله اول محرومیت باشند با حداقل یک تخلف که مشمول نمره منفی شود، مستحق ضبط شدن گواهینامه و سه ماه محرومیت می‌شوند. بخشی هم در مرحله دوم قرار دارند که اگر تخلفی کنند که منجر به نمره منفی شود، ۶ ماه از رانندگی محروم خواهند شد.

رئیس پلیس مرکز اجرائیات پلیس راهور با اشاره به اینکه تعدادی از رانندگان هم در مرحله سوم محرومیت قرار دارند، افزود: گواهینامه این رانندگان با ارتکاب به تخلف منجر به نمره منفی باطل می‌شود و بعد از یک سال محرومیت، می‌توانند مجددا فرآیند صدور و دریافت گواهینامه را سپری کنند.

کرمی اسد گفت: این ۹ هزار راننده در آستانه ضبط گواهینامه قرار دارند، یعنی با ارتکاب یک تخلف منجر به نمره منفی، قطع یقین از ادامه رانندگی محروم می‌شوند، حداقل زمان آن هم سه ماه و حداکثر یک سال و بعد از آن هم گواهینامه باطل می‌شود.