به گزارش پارس به نقل از واحد مرکزی خبر، سرهنگ احمد کرمی اسد در خصوص اعمال ماده هفت قانون رسیدگی به تخلفات افزود: بعد از گذشت سه ماه، راننده با پرداخت جریمه ۴۰ هزار تومانی، می تواند رانندگی کند.

وی گفت: پس از این مرحله، چنانچه راننده ۲۵ نمره منفی کسب کند این بار ۶ ماه گواهینامه اش ضبط و پس از آن با پرداخت ۶۰ هزار تومان به وی فرصت دیگری داده می شود.

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا اضافه کرد: پس از این مراحل، چنانچه راننده مرتکب تخلفات دیگری شد و ۲۰ امتیاز منفی گرفت، این بار گواهینامه وی باطل می شود و یکسال حق رانندگی ندارد.

سرهنگ کرمی اسد افزود: پس از یکسال، راننده با پرداخت ۱۰۰ هزار تومان جریمه برای دریافت گواهینامه به واحدهای آموزشگاهی معرفی می شود.

وی گفت: چنانچه راننده ای مشمول هر کدام از این مراحل شود، حق رانندگی ندارد و حکم فردی را دارد که فاقد گواهینامه است.

سرهنگ کرمی اسد افزود: پلیس در برخورد با چنین راننده ای، وی را به مراجع قضایی معرفی می کند.

وی گفت: افراد می توانند با مراجعه به سایت راهور ۱۲۰ و واردکردن شماره گواهینامه خود و یا تماس با تلفن ۱۲۰ از آخرین وضع و نمره منفی خود آگاه شوند.

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا اضافه کرد: علاوه بر این به صورت سیستمی پیامک برای راننده ارسال می شود که مثلا در مرحله محرومیت است و ۳۰ امتیاز منفی دریافت کرده است؛ از این رو باید گواهینامه را به نزدیک ترین واحد راهور تحویل دهد.

سرهنگ کرمی اسد گفت: ۲۰ تخلف در قانون رسیدگی به تخلفات، مشمول نمره منفی است که از این تخلفات می توان به عبور از چراغ قرمز، حرکات نمایشی و سرعت غیرمجاز اشاره کرد.