سید مهدی حسینی اصل افزود: ترکیب سبزی ها و میوه های مختلف با سرکه برای افزایش زمان نگهداری ترشیجات و بهره مند شدن از این مواد غذایی در فصولی از سال که دسترسی به این مواد غذایی به صورت تازه وجود ندارد، از قدیم معمول بوده است.

وی ادامه داد: امروزه افراد نه تنها به دلیل نگهداری از مواد غذایی، بلکه به دلیل لذت بردن از طعم انواع ترشی، اقدام به ترشی گذاشتن می کنند.

کارشناس نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی و آشامیدنی با منشأ گیاهی سازمان غذا و دارو اظهار داشت: از آنجا که در تهیه ترشی از میوه ها و سبزیجات مختلف استفاده می شود و میوه ها و سبزیجات حاوی فیبر هستند  بهترین راه برای بهره مندی از خواص سبزیجات، مصرف سبزیجات به صورت تازه است.

حسینی اصل خاطر نشان کرد: با توجه به تقلباتی که ممکن است در سرکه و سایر مواد مصرفی در ترشیجات صورت گیرد توصیه می شود ترشیجاتی را مصرف نمایید که دارای مجوز های بهداشتی تولید و واردات از سازمان غذا و دارو بوده و تحت نظارت و کنترل مسئولین کنترل کیفی مورد تایید این سازمان تولید می شوند.

وی گفت: رعایت برچسب گذاری توسط واحدهای تولیدکننده و درج نام، آدرس، شماره پروانه ساخت و آرم سازمان غذا و دارو بر روی برچسب محصول الزامی است.

کارشناس نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی و آشامیدنی با منشأ گیاهی سازمان غذا و دارو بیان داشت: در هنگام خرید تمامی محصولات غذایی از جمله ترشیجات به برچسب نشانگر رنگی تغذیه ای درج شده بر روی برچسب محصول توجه نمایید.

حسینی اصل در پایان گفت: توصیه می شود ترشیجات را در ظروف شیشه ای نگهداری کنند و از نگهداری ترشی در ظروف فلزی به خصوص آلومینیوم خودداری شود.