شامگاه دهم فرودین سال جاری پسر بیست و نه ساله افغانستانی با مراجعه به خودروی گشت مأموران انتظامی اظهار داشت که توسط پسر جوانی مورد سرقت قرار گرفته است.

وی در ادامه اظهاراتش به مأموران گفت: ساعت پنج بعد از ظهر در خیابان سازمان آب حوالی فلکه اول صادقیه در حال حرکت بودم که پسر جوانی در حالی که ریش بلندی و بی‌سیم به دست داشت به من نزدیک شد و خود را مأمور معرفی کرد، وی پس از بازرسی وسایلم، تلفن همراه، عابر بانک و رمزش را از من گرفت و رفت، اکنون از او به جرم سرقت شکایت دارم.

با ثبت شکایت پسر جوان، تیمی از کارآگاهان برای شناسایی و دستگیری سارق جوان به نام سعید دست به کار و پس از ردیابی مکانهایی که وی با کارت عابر بانک خرید و فروش انجام داده بود، بیست و پنج خرداد سال جاری در میدان انقلاب موفق به دستگیری وی شدند، چند روز بعد نیز همدست وی بازداشت شد.

چند روز پیش سعید و همدستش به دادسرای ناحیه 34 تهران منتقل شدند و به 11 فقره سرقت اعتراف کردند، سعید درباره جزئیات این سرقتها به علی وسیله ایرد موسی؛ بازپرس شعبه پنجم این دادسرا گفت: 28 سال سن و سابقه کیفری دارم، از سال 85 مشکل اعصاب پیدا کردم و قرص اعصاب می‌خورم، سرقتها را از اواخر سال قبل شروع کردم و در دو سرقت همدست داشتم.

وی درباره نحوه سرقتها به بازپرس گفت: عکسی با لباس نظامی انداخته و کارت شناسایی را طراحی کرده بودم، در سرقتها خودم را مأمور معرفی می‌کردم و تمامی سرقتها را از اتباع خارجی و در محدوده ولنجک، اکباتان، هفت تیر، حسن آباد و شریعتی انجام دادم.

سعید درباره جزئیات این سرقتها به بازپرس گفت: دو سرقت را همراه با دوستم انجام دادم، در سرقت اول که سه روز مانده به چهارشنبه سوری سال 94 انجام گرفت، از یک پسر افغانستانی زیر اتوبان صدر دو تراول 50 هزار تومانی سرقت کردیم، در سرقت دوم نیز شب چهارشنبه سوری در خیابان شریعتی درخواست کارت شناسایی کردیم که وی کارتی همراه نداشت و از وی 200 هزار تومان پول گرفتیم.

سارق جوان درباره 6 سرقت دیگر که به تنهایی انجام داده بود، به بازپرس گفت: تمامی این 6 سرقت سال 95 انجام شد، سرقت اول را از یک مرد تبعه ژاپن در خیابان ولنجک انجام دادم، تبلت و لپ‌تاپ را دزدیدم و چند روز بعد وسایل سرقتی را به مبلغ 300 هزار تومان فروختم، دومین سرقت از یک تبعه سوئیس بود، وی همراه با همسرش در خیابان سنایی حضور داشت و 150 هزار تومان از آنها گرفتم، سرقت سوم را از یک افغانستانی در خیابان پاسداران انجام دادم و پس از گرفتن عابر بانک و رمزش یک میلیون و 400 هزار تومان از کارتش برداشت کردم و تلفن همراه خریدم.

وی جزئیات سه سرقت دیگر را اینگونه شرح داد: سرقت سوم نیز از یک تبعه افغانستانی و جنب سفارت آلمان صورت گرفت و برای بازرسی وی از سرباز سفارت کمک گرفتم و در نهایت کارت عابر بانک و تلفن همراهش را گرفتم و حدود سه میلیون تومان از کارتش برداشت کردم دو سرقت آخر نیز در خیابان جشنواره و سازمان آب انجام شد و سه میلیون و دویست هزار تومان، یک سکه طلا و اقلام خوراکی با استفاده از کارتهای عابر بانک سرقتی در دو سرقت آخر نصیبم شد.

این سارق مأمورنما به سه سرقت دیگر نیز در پارک دانشجو، خیابان حافظ و ولیعصر اعتراف کرد.

همدست سعید که در دو سرقت وی را همراهی کرده بود، به بازپرس گفت: از عید سال 95 به همراه سعید دو فقره سرقت انجام دادم، او در قبال سرقتها به من پولی نداد و فقط 15 هزار تومان برای پول بنزین موتورم به من داد، سعید در سرقتها بی‌سیم، گاز اشک آور، دستبند و شوکر به همراه داشت، پس از دو سرقت که همراه وی بودم از ادامه این کار منصرف شدم و با او قطع رابطه کردم.

پس از اعتراف دو سارق جوان، سعید برای تست پزشکی و روانی به دستور علی وسیله ایرد موسی؛ بازپرس پرونده به پزشکی قاونی معرفی شد و همدست وی نیز برای ادامه تحقیقات در اختیار مأموران اداره آگاهی قرار گرفت.