سیروس نصیری در مورد بیمه قالیبافان افزود: در سال جاری هنوز اعتبار جدیدی برای بیمه قالیبافان و هنرمندان صنایع دستی به ما اعلام نکرده‌اند، اما آنچه شنیده‌ایم این است که اعتبار ما امسال زیاد نشده است، اما باز هم باید منتظر ابلاغ بودجه جدید باشیم.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته حدود ۴۷۰ تا ۴۸۰ میلیارد تومان برای بیمه قالیبافان اختصاص یافت، تاکید کرد: آنچه شنیده می‌شود این است که بودجه امسال حدود ۴۴۰ میلیارد تومان است و بر همین اساس فقط می‌توانیم افرادی که در گذشته تحت پوشش قرار داشتند را حفظ کنیم.

به گفته نصیری، در حال حاضر درخواست‌هایی داریم از قالیبافان و صنایع دستی برای اینکه بخواهند تحت پوشش بیمه قرار گیرند اما با اعتباراتمان نمی‌توانیم افراد جدیدی را اضافه کنیم و فقط همین سطح موجود را حفظ می‌کنیم.

مدیرکل امور فنی‌شدگان سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: ۴۲۵ هزار نفر بیمه شده در مشاغل صنایع دستی و قالیباف در حال حاضر تحت پوشش بیمه سازمان تامین اجتماعی هستند.

وی در مورد حذف برخی از افرادی که شغلشان قالیباف نبوده است نیز گفت: از بدو قانون بیمه قالیبافان تاکنون پس از انجام پالایش‌های لازم و با کمک وزارت صنایع مشخص شد که ۲۰۰ هزار نفر شغلشان در رشته‌های قالیبافی و صنایع دستی نبوده و اینها حذف شده‌اند و افراد جدیدی را جایگزین آنها کرده‌ایم.