به گزارش پارس ، سیروس نصیری در گفتگو با مهر، افزود: کارگرانی که فاقد بیمه بوده و در کارگاهی مشغول به کار هستند، چنانچه در این مکان دچار حادثه و آسیب شوند، همانند کارگر بیمه شده با آنها برخورد می‌شوند و این افراد می‌توانند از مزایای بیمه و مستمری برخوردار شوند.

وی تاکید کرد: کارگران ساختمانی نیز چنانچه در حین کار دچار حادثه شده و اتفاقی برای آنها رخ دهد، سازمان به آنها کمک می‌کند تا بتوانند از غرامت عضو، بیمه از کارافتادگی و مستمری استفاده کنند.

به گفته مدیرکل بیمه‌های اجتماعی سازمان تامین اجتماعی، با این افراد بر اساس قانون سال ۵۲ برخورد می‌شود و حتما نباید برای دریافت مستمری، بیمه بوده باشند.

نصیری به بیمه کارگران ساختمانی اشاره کرد و اظهار داشت: تا پایان سال گذشته ۸۰۰ هزار کارکر ساختمانی تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و درسال ساری تعداد آنها افزایش یافته و به حدود یک میلیون نفر تحت می رسد.

وی گفت: سازمان تامین اجتماعی ببراساس اعتبارات خود نسبت به بیمه گارگران ساختمانی اقدام خواهد کرد.

مدیرکل بیمه‌های اجتماعی سازمان تامین اجتماعی در مورد بیمه افراد جدید نیز تصریح کرد: کارگران ساختمانی جدیدی که قصد بیمه شدن دارند، می‌توانند به شعب تامین اجتماعی مراجعه و با توجه به اینکه سهمیه سال جاری به استان‌ها اعلام شده است، تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گیرد.