تشخیص بیماری های عصبی - عضلانی به کمک سونوگرافی برای اولین بار در کشور در بیست و سومین کنگره نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران به متخصصان مربوط ارایه می شود.

دبیر بیست و سومین کنگره نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران از معرفی داروی جدید ام اس در این کنگره به متخصصان مغز و اعصاب کشور خبر داد و گفت: این دارو از سوی متخصصان ایرانی تولید و بزودی به بازار داروی کشور عرضه خواهد شد.

دکتر امیررضا عظیمی، افزود: داروهای خوراکی ام اس موجود در بازار برای بیماران موانعی در زمینه نحوه مصرف و نیز عوارض گوارشی ایجاد می کرد در حالی  که داروی جدید فاقد این مشکلات است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر داروهای تزریقی ام اس نیز دارای عوارضی برای بیماران است که امیدواریم این دارو مشکلات این بیماران را مرتفع سازد.

دبیر بیست و سومین کنگره نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران با اشاره به اینکه  اخیرا سونوگرافی به عنوان یک ابزار تشخیصی در زمینه بیماری های عصبی - عضلانی در دنیا مطرح شده است، یادآور شد: در این کنگره قرار است، یک پزشک ایرانی از دانشگاه هاروارد در مورد روش های تشخیصی بیماری های اعصاب به کمک سونوگرافی دستاوردهایی را به متخصصان ارایه کند.

وی گفت: در این کنگره همچنین در زمینه جدید ترین درمان های صرع و تشنج، بیماری های عصبی - عضلانی، سردرد، اختلالات حرکتی از قبیل پارکینسون و اختلالات حافظه به خصوص آلزایمر مطالبی ارایه می شود.

عظیمی از برپایی کارگاه های تخصصی همزمان با برپایی این کنگره خبر داد و افزود: برخی درمان ها مانند داروهای تزریقی به بیماران دچار اختلالات حرکتی و همچنین درمان های جدید سردرد و روش های تشخیصی جدید در بیماری های عصبی- عضلانی در آن ها نیز به متخصصان ارایه خواهد شد.

بیست و سومین کنگره نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران از سوی انجمن متخصصین مغز و اعصاب ایران  و با حضور جمعی از میهمانان خارجی ۲۱ تا ۲۴ اردیبهشت ۹۵ در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار می شود.