به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت؛ محمد مهدی گویا با اشاره به انجام آزمایشات بر روی آب آشامیدنی منطقه اسلام آباد، گفت: براساس آزمایشات انجام شده بر روی آب آشامیدنی این مناطق مشخص شد علت بیماری عفونت ویروسی بوده است.

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر بر لزوم اطمینان از بهداشتی بودن آب مصرف شده توسط مردم این مناطق تاکید کرد و افزود: مردم باید قبل از استفاده از آبی که از آن اطمینان ندارند آن را بجوشانند و بعد استفاده کنند و یا این که از آبهای بطری با مجوز بهداشتی استفاده کنند.

گویا با تاکید بر لزوم رعایت نکات بهداشت فردی گفت: : لازم است حتما بعد از اجابت مزاج و قبل از صرف غذا دست ها به خوبی با آب و صابون شسته شود.

وی همچنین، بر شستشوی دقیق میوه و سبزی تاکید کرد و افزود: از آنجا که عفونت ویروسی از طریق دست آلوده منتقل می شود، لازم است به نکات بهداشت فردی توجه ویژه شود.

گویا در ادامه، با بیان این که در حال حاضر در منطقه اسلام آباد همه بیماران درمان شده اند و بیمار بستری در این خصوص وجود ندارد، گفت: همه بیماران سرپایی درمان شدند و آنهایی هم که نیاز به بستری داشتند با درمان کامل ترخیص شدند.

وی در پایان یادآور شد: همچنان در این منطقه رعایت نکات بهداشتی باید مورد توجه قرار گیرد.