دکتر امین صابری‌نیا با اشاره به بازدید میدانی خود از مناطق سیل‌زده در دانشگاه علوم پزشکی لرستان، گفت: خوشبختانه اتخاذ روش پیشگیرانه و تخلیه سریع مناطقی که در مسیر سیلاب قرار داشتند، باعث شد میزان مصدومیت‌ها کاهش یابد و مردم با کمترین آسیب‌های جانی ناشی از سیلاب مواجه شوند.

وی افزود: در جریان سیل اخیر در استان لرستان، اقدامات اولیه خوبی از سوی دانشگاه علوم پزشکی لرستان صورت گرفته است و همچنین کارشناسان بهداشت محیط به صورت 24 ساعته شرایط بهداشتی را تحت نظارت داشته‌اند.

رییس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور با اشاره به مسدود بودن راه‌های مواصلاتی به روستاهای اطراف و مناطق سیل زده، گفت: بیشترین نگرانی، تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی به منظور جلوگیری از احتمال بیماری‌های منتقله از آب آلوده بوده است.

صابری نیا گفت: وزارت بهداشت نگرانی خود را به ستاد بحران اعلام و درخواست کرده است که ضمن هماهنگی بیشتر و باز کردن راه‌های مواصلاتی، کارشناسان بهداشت بتوانند نوع آب شرب مصرفی در بخش‌های سیل‌زده را مورد ارزیابی قرار دهند.

رییس اورژانس کشور افزود: در حال حاضر مهم‌ترین مشکل لرستان تامین آب آشامیدنی بهداشتی است.

وی همچنین در خصوص ارائه خدمات درمانی توسط اورژانس در مناطق سیل‌زده استان لرستان، گفت: فعلا خدمات اورژانس دچار مشکل نشده است، ولی ما بیشتر نگران اپیدمی و بیماری‌های منتقله از راه مدفوع و آب آشامیدنی هستیم.

صابری‌نیا افزود: در حال حاضر تعداد مراجعات به بیمارستان‌ها در این نواحی افزایش خاصی نداشته و تنها موردی که رو به افزایش است بیماری‌های سرماخوردگی در کودکان زیر شش سال است.

بنابر اعلام وبدا، وی بر لزوم توجه و پیگیری ابتلای کودکان زیر شش سال، زنان باردار و افراد بالای 65 سال به بیماری‌های ناشی از سیلاب تاکید کرد و افزود: خوشبختانه در حال حاضر خیلی درگیر بیماری نیستیم، اما به دلیل شرایط زیر ساختی که در مناطق سیل‌زده وجود دارد، باید آماده ارائه خدمات درمانی به بیماران در این مناطق باشیم.