در یکی از روزهای سرد زمستان 11 سال پیش در یکی از استان‌های غربی کشور، جوانی 18 ساله از یک خانواده ضعیف و تهی‌دست، با مشکل ناخواسته‌ای مواجه می‌شود که هنوز هم تاوانش را می‌دهد.

بر اساس این گزارش، مرد جوان که تحصیلاتش سیکل است، وقتی اول صبح از خانه خارج می‌شود تا پی کسب و کارش برود، در خیابان با یک حلقه لاستیک ماشین سنگین مواجه می‌شود و تصمیم‌ می‌گیرد با سرگرمی کودکانه روزش را آغاز کند.

این جوان 18 ساله که حالا 29 سال دارد، بدون اینکه به عواقب کار خود بیندیشد، لاستیک ماشین سنگین را در سراشیبی خیابان رها می‌کند و به نظاره نتیجه کار خود می‌نشیند تا ببیند لاستیک کجا متوقف می‌شود؛ دست برقضا در انتهای سراشیبی خیابان، مردی مشغول صحبت با میوه‌فروش محل بوده و حلقه لاستیک رها شده، با سرعت بسیار به مرد نگون بخت برخورد و او را دچار ضربه مغزی و مصدومیت از ناحیه سر و گردن می‌کند.

بر اثر این حادثه، خانواده مرد مصدوم از جوان 18 ساله شکایت می‌کنند و با تشکیل پرونده قضایی، او به پرداخت دیه محکوم و 27 مهر سال 84 راهی زندان می‌شود. حالا پس از گذشت 11 سال از این ماجرا، محکومیت دیه مرد جوان که خانواده‌اش از نظر اقتصادی توان پرداخت آن به شاکی را نداشتند، به 330 میلیون تومان رسیده است.

جوان 29 سالهِ امروز، آخرین مرتبه در تاریخ 22 آذر سال 94 راهی زندان شده و هم اکنون نیز در زندان به سر می‌برد و عمر گرانبهایش به خاطر یک سرگرمی کودکانه و نسنجیده، پشت میله‌های زندان سپری می‌شود.

پرونده این مددجو که به طور غیرعمد مرتکب ایراد صدمه بدنی شده، در دستور کار ستاد دیه قرار دارد و خیرین و نیکوکاران می‌توانند برای کمک به این جوان و سایر زندانیان نیازمند و محکومان جرائم مالی غیرعمد، کمک‌های نقدی خود را به حساب 74/74 بانک ملت به نام ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند واریز کنند.