به گزارش پارس به نقل از تسنیم، رادیو نمایش در چند وقت اخیر اقدام به تولید نمایش رادیویی از تعدادی از کتاب‌های دفاع مقدس منتشر شده از سوی انتشارات سوره مهر کرده است که اخیراً نیز تولید نمایش رادیویی کتاب «شنام» در دست انجام این رادیو قرار گرفته است.

ماجرای کتاب «شنام» مربوط به سال‌های 61 -60 از عملیات شنام است که در مریوان به فرماندهی شهید احمد متوسلیان انجام شد. کیانوش گلزار راغب در این کتاب به بیان خاطرات خود از چگونگی مجروح شدن و اسارت خود و برادرش توسط گروهگ کومله می‌پردازد.

نویسنده کتاب «شنام» که 14 ماه در اسارت کومله بوده است در این مورد گفت: اسارتم در این دوران به صورت دوره‌گردی بود و آنها 30 تا 40 نفری را که در اسارت داشتند و تعداد آنها هم در طول مسیر تغییر می‌کرد، از این روستا به آن روستا می‌بردند و همین‌طور این روند ادامه داشت تا زندان سردشت که دوران اصلی اسارت ما آنجا بود.

وی درباره داستان عشقی این کتاب گفت: در دوران اسارتم قرار بود کومله من را هم اعدام کند که یکی از خانواده‌ها که از ترس گروه دموکرات به کومله پناه آورده بود نگذاشتند که اعدامم کنند. این خانواده دختری به نام «شیلان» داشت که هیچ همکاری با کومله نداشت و بیشتر وقتش را با سگ‌ها بازی می‌کرد و در طول مسیر یک ارتباط عاطفی متقابل بین ما ایجاد شد که بنا به تعصبات حزبی گروه مقطعی بود.

گلزار راغب افزود: این خانواده تصمیم داشتند با پناه دادن به من وسیله آزادی خود را از دست کومله و دموکرات به دست آورند که بعد از آزادیم به آنها کمک کردم که بازداشت نشوند.

نویسنده کتاب «شنام» که در سال 87 خاطرات خود را طی یک‌سال نوشته است، هدف خود را از نگارش این کتاب معرفی شهدایی دانست که در طول این سال‌ها ناشناخته ماندند.