به گزارش پارس به نقل از جوان متهم پرونده كه بهروز نام دارد، صبح امروز از زندان رجايي شهر به شعبه 2 دادگاه كيفري دو استان تهران منتقل شد. بعد از رسميت پيدا كردن جلسه دادگاه بود كه نماينده دادستان، به درخواست قاضي عزیزمحمدی در جايگاه قرار گرفت و در شرح كيفرخواست گفت: شامگاه روز 27 اسفند ماه سال 92، مأموران پليس تهران از مرگ یک پسر بچه 8 ساله به نام مهرداد و یک مرد 36 ساله ‌به نام رامین در شهرک گلستان واقع در دهکده المپیک باخبر شده و در محل حاضر شدند.

نماینده دادستان ادامه داد: بررسي ‌ها نشان داد كه مهرداد و رامین هر دو در بین شرکت‌ کنندگان جشن آتش‌ بازی حضور داشته و بر اثر انفجار هولناک یک آبشار چینی در جشن عروسی در شب چهارشنبه سوری فوت شده اند. همچنین در این حادثه 6 نفر دیگر نیز مجروح شده اند.

بعد از وقوع این حادثه ی هولناک، بهروز از محل حادثه متواری شده است. وی در حالی فراری بود که داماد خودشان رامین و مهرداد کوچولو به کام مرگ فرو رفته و 6 نفر از بستگان به شدت زخمی شده بودند. همزمان با اقدام‌ های پزشکی در شب حادثه و در حالی که پلیس در تعقیب بهروز بود، ساعت چهار بامداد روز چهارشنبه 28 اسفند ماه سال گذشته عامل انفجار با پای خود نزد پلیس رفت و تسلیم شد. بنابراین گناهکاری بهروز محرز و برایش درخواست مجازات قانونی دارم.

سپس اولياي دم به دادگاه گفتند كه خواسته ‌شان قصاص است. در ادامه بهروز در جايگاه قرار گرفت و اتهام خود را قبول كرد. وي در شرح ماجرا گفت: شب حادثه مصادف بود با شب چهارشنبه سوری و شب جشن عروسی برادر خانمم. من برای اینکه در این جشن آتش بازی راه بیندازم به خیابان منوچهری رفتم و مقدار زیادی مواد محترقه خریداری کردم. جشن رو به اتمام بود که تصمیم گرفتم آبشاری که خریده بودم را روی زمین بگذارم و آن را روشن کنم تا همه از نور آن لذت ببرند.

آبشار را روی زمین قرار دادم و فتیله ی آن را روشن کردم. روشن کردن آبشار همان و انفجار آن همان. در یک لحظه 2 نفر از کسانی که در اطراف آبشار بوند فوت شدند و 6 نفر دیگر از اقوام مجروح شدند. من نمی دانستم که درون آبشاری که خریده بودم باروت سیاه وجود دارد.

متهم در آخرين دفاع گفت از حادثه ‌اي كه اتفاق افتاده پشيمان هستم و از شما مي ‌خواهم كه از من گذشت كنيد. قاضي عزیزمحمدی بعد از شنيدن آخرين دفاع متهم و وكيل مدافع او، ختم جلسه را اعلام كرد و با اعضاي دادگاه وارد شور شد و متهم را به اتهام قتل غیر عمد به پرداخت دیه و تحمل سه سال حبس محکوم کرد.