گروهی از متخصصان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی اظهار داشتند: مصرف یک یا دو فنجان قهوه در روز می‌تواند خطر ابتلا به سرطان روده را تا 26 درصد در افراد پایین آورد.

استفانی اسمیت، نویسنده ارشد این مطالعه گفت: سطح ترکیبات مفید موجود در هر فنجان قهوه به نوع دانه قهوه و نحوه آماده کردن آن بستگی دارد. هر چند صرف نظر از نوع قهوه و طعمی که فرد می‌پسندد، مصرف این نوشیدنی می‌تواند خطر ابتلا به سرطان روده را کاهش دهد.

همچنین کافئین موجود در قهوه فاکتور مفید بودن آن به حساب نمی‌آید بلکه قهوه‌های بدون کافئین نیز جهت جلوگیری از بروز سرطان روده موثر هستند. متخصصان معتقدند آنتی اکسیدان‌ها و دیگر مواد شیمیایی موجود در قهوه می‌توانند دلیل این ارتباط باشند.

«اسمیت» همچنین افزود: در این مطالعه از 5100 فرد مبتلا به سرطان روده و 4000 فرد دیگر که سابقه این بیماری را نداشتند درخواست شد در مورد میزان مصرف قهوه اطلاعاتی ارائه دهند. علاوه بر این در این مطالعه فاکتورهای دیگری همچون سابقه خانوادگی ابتلا به این بیماری، رژیم غذایی،‌ ورزش و استعمال سیگار مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، به گفته محققان پیش از آنکه به طور قطع بتوان در مورد مصرف قهوه به عنوان راهکاری برای مقابله با سرطان روده اظهارنظر کرد باید تحقیقات بیشتری انجام شود.