در پی انتشار خبری مبنی بر عدم همکاری بیمارستان شریعتی تهران در تامین هزینه های درمان نوجوانی به نام س. الف 16 ساله، تبعه افغان که در جریان مشاجره با همسر، بعد از ضرب و شتم از بالکن طبقه سوم منزل به پایین پرت می شود، عطیه ربیعی، سرپرست نظارت بر درمان وزارت بهداشت پاسخی به این شرح ارسال کرده است:

"بیمار س.الف از اتباع خارجی و اهل افغانستان است در بیمارستان شریعتی کلیه‌ی اقدامات درمانی لازم برایش انجام شده و دو روز است که ترخیص شده است لیکن افراد خانواده برای بردن بیمار مراجعه نکرده اند. به دلیل تبعه خارجی بودن بیمار، امکان استفاده از خدمات مددکاری وجود ندارد. لذا بیمارستان بیمار را رها نکرده و منتظر است تا بعد از ایام تعطیلات از طریق کمیساریا یا انجمن های حامی، بیمار را تعیین تکلیف کند. در عین حال از بیمارستان خواسته شد تا با کمیساریا و NGO مربوطه مکاتبات را انجام داده و هر چه سریعتر بیمار را تعیین تکلیف کند."

همچنین شری نجفی، مدیرعامل موسسه "یاری کودکان در معرض خطر" که حمایت از این نوجوان را به عهده گرفته است در خصوص آخرین اقدامات انجام شده برای ترخیص این بیمار گفت: بیمارستان نیز این موضوع را پیگیری کرده و به ما اعلام شده است که نیمی از هزینه های درمان س. الف را از طریق راههای مختلف مثل تخفیف در هزینه های دارو و ... تامین می‌کنیم. ما نیز از طریق کمک های مردمی در حال تامین باقی مبلغ هستیم. هر کسی که می تواند در زمینه های حقوقی، قانونی، روانشناسی و ... در این رابطه به ما کمک کند، از آن استقبال می کنیم.