به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس محمد آقاجانی در تشریح روند بیمه خدمات پیوند اعضا، گفت: در جلسه شورای عالی پیوند تصویب شد که هزینه‌های مربوط به خدمات پیوند اعضا میان بیمه‌ها و وزارت بهداشت تقسیم شود. به این صورت که هزینه مربوط به تیم پیوند را وزارت بهداشت و هزینه دارو، لوازم، آزمایشات و اقامت بیمار در بیمارستان را سازمان‌های بیمه‌گر پرداخت کنند.

وی افزود: با کمی تاخیر کلیات این موضوع به امضا مدیران سازمان بیمه تامین اجتماعی و بیمه سلامت رسید، اما اجرای آن را منوط به تصویب شورای عالی بیمه دانستند.

آقاجانی با بیان اینکه ما منتظریم که در اولین جلسه شورای عالی بیمه این موضوع مطرح شود، ادامه داد: امیدواریم قول سازمان‌های بیمه‌گر درباره پوشش هزینه‌های پیوند اعضا با تصویب در شورای عالی بیمه محقق و اجرایی شود.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت بعد از مصوبه شورای عالی پیوند به وعده خود در زمینه پیوند اعضا عمل کرد، گفت: به این صورت که وزارت بهداشت هزینه‌های تیم پیوند را به مراکزی که پیوند اعضا را انجام می‌دهند، پرداخت کرده است. امیدواریم با تصویب این موضوع در شورای عالی بیمه، سازمان‌های بیمه‌گر هم به وعده‌های خود در این زمینه عمل کنند.

معاون درمان وزارت بهداشت بر ضرورت انجام سریع‌تر این اقدام تاکید و اظهار کرد: پیوند اعضا در بین خدمات درمانی کشور و در مجموع خدمات حوزه سلامت پیشرفته‌ترین نوع خدمت است و جزو خدمات استراتژیک طبقه‌بندی و یکی از مرزهای دانش محسوب می‌شود.

آقاجانی افزود: از حیث جایگاه علمی پیوند، خوشبختانه ایران هم پیشرفت خوبی داشته و اکنون تقریبا پیوند همه اعضا بدن در کشور انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه پیشرفت‌های ایران در حوزه پیوند بسیار چشمگیر بوده، گفت: ما در حال حاضر در زمینه خدمات پزشکی از حیث پیوند اعضا نزدیک به کشورهای پیشرفته دنیا هستیم و حتی نتایج پیوند اعضا در ایران در برخی زمینه‌ها بهتر از سایر کشورها است.

آقاجانی گفت: بنابراین برای حفظ این دستاورد بزرگ علمی و پزشکی کشور و برای نجات جان بیمارانی که صرفا با پیوند عضو می‌توانند ادامه حیات دهند، باید آن را بیمه کنیم.

وی گفت: بنای وزارت بهداشت حمایت جدی از امر مهم پیوند اعضا است و امیدوارم با تصویب شورای عالی بیمه، حمایت بیمه‌ای نیز به کمک تیم‌های پیوند اعضا و بیماران نیازمند پیوند آید. وزارت بهداشت نیز در این زمینه کمک کرده و از سال گذشته حمایت خود را از تیم‌های پیوند دو برابر کرده است.

آقاجانی با بیان اینکه این سرمایه گذاری برای کمک به پیوند انجام شده، گفت: امیدواریم با اضافه شدن حمایت‌های بیمه‌ای وضعیت پیوند از وضعیت موجود بهتر شود و مشکلات بیماران نیازمند رفع شود. بنابراین منتظریم که این موضوع در شورای عالی بیمه مطرح و سپس اجرایی شود.