احد وظیفه گفت: بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان می‌دهد، از بعدازظهر روز دوشنبه سامانه بارشی فعالی از غرب و شمال غرب وارد کشور شده و در نوار غربی کشور سبب ابرناکی، رگبار و رعدو برق، گاهی وزش باد شدید و در مناطق مستعد بارش تگرگ می‌شود.

وی اظهار کرد: روز سه‌شنبه با تقویت سامانه مذکور، این شرایط علاوه بر نیمه غربی کشور، دامنه‌های البرز، مرکز، شمال شرق و شرق کشور را نیز در برگرفته که در مناطق مرتفع به صورت برف خواهد بود، ناپایداری‌ها در روز چهارشنبه در نیمه شمالی کشور به صورت بارش برف و باران ادامه خواهد داشت، و در جنوب شرق کشور نیز بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی شدت بارندگی روز دوشنبه در استان‌های ایلام، کرمانشاه، کردستان، نیمه شمالی لرستان و جنوب آذربایجان غربی و روز سه‌شنبه در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و نیمه جنوبی استان لرستان و از بعدازظهر شمال خراسان رضوی است، روز چهارشنبه نیز شدت بارش در شمال غرب و سواحل غربی خزر خواهد بود.

به گفته وظیفه، روز سه‌شنبه به تدریج با شکل‌گیری جریانات شمالی کاهش محسوس دما در نیمه شمالی کشور رخ خواهد داد، همچنین دریای خزر در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه مواج خواهد بود. از دوشنبه بعدازظهر و روز سه شنبه وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در غرب و جنوب غرب کشور دور از انتظار نیست، این شرایط روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه برای نیمه شرقی کشور پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان در مورد وضعیت هوای استان تهران اظهار کرد: آسمان تهران در روز سه‌شنبه 25 اسفند، نیمه ابری تا ابری، در بعضی ساعات رگبارو رعد و برق، در پاره‌ای نقاط وزش باد شدید، در ارتفاعات بارش برف با حداکثر و حداقل دمای 17 و 7 درجه سانتیگراد و در روز چهارشنبه 26 اسفند، نیمه ابری، گاهی ابری، در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق و وزش باد و در ارتفاعات بارش برف با حداکثر و حداقل دمای 15 و 5 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.