به گزارش پارس به نقل از میزان، احد وظیفه، مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به تداوم فعالیت سامانه بارشی کشور، وضعیت بارش امروز را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه امروز بارش‌ها در دامنه‌های زاگرس، برخی مناطق جنوب، نواحی مرکزی، سواحل دریای خزر، شمال شرق به صورت پراکنده در شمال غرب، غرب، شرق و دامنه‌های البرز ادامه خواهد داشت، اظهارکرد: از بعدازظهر امروز در جنوب غرب و جنوب کشور از ناپایداری کاسته می‌شود و با نفوذ جریان‌های شمالی بر مقدار بارش‌ها در سواحل دریای خزر افزوده می‌شود و دریای خزر مواج خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه فردا بارش‌ها در سواحل دریای خزر، شمال غرب، ارتفاعات البرز و شمال شرق و برخی مناطق غرب کشور ادامه خواهد داشت، گفت: در این روز هوای سرد نیمه غربی و نیمه شمالی کشور را فرا می‌گیرد.

وی افزود: امروز بارش‌ها در شمال بوشهر، غرب فارس، شرق خوزستان، شمال خراسان رضوی، اردبیل و گیلان شدت خواهد داشت.

به گفته وظیفه، آسمان تهران امروز نیمه ابری، در بعضی ساعات بارش پراکنده، گاهی رعد و برق، در ارتفاعات بارش برف و فردا، نیمه ابری، همراه با وزش باد، اوایل شب ابری همراه با بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

پایداری موج سرما تا آخر هفته در کشور

همچنین کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: از فردا بعدازظهر از میزان بارش‌ها کاسته می شود و کاهش دما در بیشتر مناطق کشور محسوس است.

ضرابی افزود: امروز آسمان تهران نیمه ابری و بیشتر بارش ها در تهران مختص ارتفاعات و شهرهای شمالی استان تهران است.