به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،حسن آقازاده مدیرعامل اتحادیه ماهیان گرمابی کشور در خصوص تولید و صادرات ماهیان گرمابی اظهار داشت: سال گذشته 145 هزار تن ماهی در کشور تولید شده که در سال جاری با توجه به ایام پایانی فصل برداشت براساس پیش بینی ها کاهش 10 درصدی تولید محقق شده است.

 
وی افزود: سال گذشته صادرات ماهیان گرمابی حدود 18 هزار تن بوده که این رقم با توجه به اوج تحریم ها رقم قابل ملاحظه ای بوده که متاسفانه در سال جاری مقدار و قیمت صادراتی افت پیدا کرده است.
 
آقازاده در ادامه یادآور شد: قیمت ماهیان گرمابی به سبب معیشت مردم، کمبود نقدینگی با اقبال مردم به استفاده از ماهیان تیلاپیا نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.
 
مدیرعامل اتحادیه با اشاره به حمایت دولت از تولیدکنندگان بیان کرد: از سال های گذشته تاکنون بحث یارانه تولید مطرح بوده که متاسفانه در عمل به تولیدکنندگان پرداخت نشده است.
 
وی تصریح کرد: در واقع بخش خصوصی به دولت پیشنهاداتی مبنی بر واگذاری بخشی از بودجه شیلات به صنعت آبزی پروری کشور و تولیدکنندگان داده است که تاکنون این امر محقق نشده است، در حالیکه در صورت این امر می توانیم تا پایان برنامه ششم تولید را به سقف 3 میلیون تن در سال برسانیم.

 

º