به گزارش پارس به نقل از تسنیم، محمد حقانی در ادامه اظهارات اعضای شورا در خصوص جمع‌آوری دستفروشان و میوه‌های وارداتی، اظهار داشت: ماده 55 قانون شهرداری به صراحت اعلام می‌کند که این نهاد می‌تواند نسبت به جمع‌آوری سد معبر اقدام کند.

وی افزود: یکی از اشکالات عمده‌ای که در این خصوص وجود دارد مربوط به این است که نیروهایی که این وظیفه را برعهده دارند نیروهای ثابت شهرداری نیستند و بعضاً انواع توان‌ها از سوی آنها صورت می‌گیرد.

عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با تأکید براینکه بارها گفته‌ام در جمع آوری سدمعبرها و کنترل مسائل ساختمانی باید از نیروهای ثابت شهرداری استفاده کرد، گفت: میدان مرکزی میوه و تره بار مشاعات، مالکیت و باسکولها همه در اختیار شهرداری است ولی متأسفانه شاهد هستیم که از محور خیابان انقلاب به بالا انواع میوه‌های وارداتی در میادین به فروش می‌رسد که درباره حلال و حرام بودن آنها نیز باید علما نظر دهند.

 بعد از اظهارات حقانی مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران برای 9 تبصره بودجه سال 95 شهرداری که مورد بررسی قرار گرفته بود اما به دلیل حاضر نبودن اکثریت اعضا در جلسه رأی گیری نشده بود، نسبت به اخذ رأی اقدام کرد که این 9 تبصره با رأی اعضا به تصویب رسید.