رحمت‌الله حافظی در جلسه علنی امروز شورا بااشاره به خبر منتشر شده در آن‌لاین گفت: این سایت روز یکشنبه 16 شهریور خبری از قول شهردار برای ساخت مجتمع بیمارستانی رویان منتشر کرد.

وی ادامه داد: این مرکز عظیم بیمارستانی و تحقیقاتی 324 تختخواب و مرکز تحقیقاتی در 33 طبقه و بیش از 140 هزار متر مربع وسعت دارد.

شهردار از سخنان خود قول داده با روحیه دفاع مقدس و پایبندی به قوانین و ضوابط تا سال دیگر این مجموعه را افتتاح کند.

وی ادامه داد: پایبندی و قوانین بسیار خوب است، اما شهردار در عمل به قوانین پایبند نیست. هدف وسیله را توجیه نمی‌کند شهردار باید توضیح دهد که قبل از تصویب شورای شهر بر اساس چه اختیاری این قول را داده است. و میزان منابع موردنیاز به محل تأمین آن چیست.

حافظی افزود:‌علاوه بر این تذکری درباره کمیته تخصیص اعتبار و موضوع قانون بودجه دارم که همیشه دغدغه اعضا بوده و به سؤال شهردار هم منتهی شد. و وی قول داد از اعضای شورا برای حضور در جلسات این کمیته دعوت کند. با این همه در تاریخ 10/4/93 دومین جلسه این کمیته در سال جاری برگزار شد و باز هم تنها عضو شورا آقای دبیر بود.

وی ادامه داد: علاوه بر این دو بند 7 و 9 مصوب این کمیته جای تأمل دارد. بند 7 به شهرداری تکلیف می‌کند 300 میلیارد تومان افزایش اعتبار برای پروژه شهر آفتاب در نظر بگیرد و آن را در اصلاحیه پایان سال اعمال کند. آیا این کمیته اختیار این کار را دارد.

حافظی افزود: اگر استدلال این است که شهردار اختیار جابجایی ردیف‌های بودجه را دارد، باید جمله پایانی درباره اعمال در اصلاحیه پایان سال حذف شود. اما در غیر این صورت اگر شهردار از اختیارات خود استفاده نکند اجازه جابجایی ردیف‌ها بدون اجازه شورا را ندارد. بند 9 مصوبات کمیته نیز همین مشکل را دارد و از شهردار می‌خواهیم توضیح دهد.