به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان امروز در آیین نکوداشت و تجلیل از پیشکسوت تعلیم و تربیت احمد صافی با بیان اینکه بزرگی ایران به خاطر بزرگی و صلابت احمد صافی و صافی‌ها است، گفت: هر کسی که دل در گروی عظمت ایران دارد باید به ترویج سبک زندگی، فضائل و خصوصیات این شخصیت ارجمند همت گمارد و ذخایر این چنینی به نسل جدید کشور معرفی شود.

 

وی افزود: در دانشگاه فرهنگیان برای تربیت نسل جدید معلمان، این باور را داریم که نیازمند اجرای برنامه‌های درسی متعدد هستیم و از منابع علمی و سودمند که دست‌رنج استاد صافی است در درس‌های مربوط استفاده کنیم.

 

سرپرست دانشگاه فرهنگیان در خصوص برنامه درسی غیرمتشکل در دانشگاه فرهنگیان، بیان کرد: منظور از این برنامه درسی این است که در فضایی که دانشجو معلمان زیست می‌کنند این فضا باید الهام‌بخش آنها نسبت به معنا و بایسته‌های معلمی باشد. در این بخش می‌توانیم از ظرفیت آن استفاده کنیم و تلاش کنیم این موضوعات را در وجود دانشجو معلمان نهادینه کنیم.

 

وی تصریح کرد: سالن اجتماعات پردیس نسیبه دانشگاه فرهنگیان به نام استاد صافی مزین شده است زیرا هدف برنامه درسی غیرمتشکل، باعث می‌شود در محل مراجعه دانشجویان بستری فراهم شود تا آنها با شخصیت معلمی استاد صافی رخ به رخ شوند. دانشجو معلمان باید این استاد که نماد اندیشه‌ورزی نو در تعلیم و تربیت است و استادی که مسلمان واقعی و نماد معلمی است را نیز بشناسند.

 

نحوه جذب شرکت کنندگان آزمون استخدامی در آموزش و پرورش
وی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران در خصوص جذب دانشجویانی که از طریق آزمون استخدامی آموزش و پرورش وارد دانشگاه شدند‌، عنوان کرد: کلاس‌هایی که برا‌ی این دانشجویان در نظر گرفته شده هم به صورت کارگاهی و عملی و هم به صورت نظری است‌، به هرحال کارآموزی مجموع دروسی است که به تصویب گروه هماهنگی تربیت معلم رسیده است. در پایان دوره این دانشجویان در یک آزمون و ارزیابی نهایی شرکت می‌کنند سپس هر تعداد از دانشجویان که در این آزمون نهایی به موفقیت برسند جذب آموزش و پروش می‌شوند.

 

محمدیان در پایان با بیان اینکه این جذب شرط سنی ندارد، گفت: این شانس برای تمام برگزیدگان آزمون استخدامی که دوره‌های دانشگاه را گذرانده باشند وجود دارد که جذب آموزش و پرورش شوند البته با همان شرط موفق شدن در امتحان پایان دوره.