به گزارش پارس، محمود مهرمحمدی در گفت‌وگو با تسنیم، در پاسخ به این پرسش «برخی کارشناسان از تصمیم آموزش‌وپرورش برای تربیت معلم از طریق جذب فارغ التحصیلان سایر دانشگاه‌ها و آموزش یک ساله آنها توسط دانشگاه فرهنگیان به جای شیوه فعلی خبر می‌دهند» اظهار داشت:‌ نخستین نکته در ارتباط با تربیت معلم این است که این موضوع در کشور جزو فعالیت‌های زیربنایی و اساسی است بنابراین نباید درگیر تنگناهای اقتصادی باشد.

وی افزود:‌ اگر تصمیم گرفته‌ایم به سراغ روش‌های متنوع برای تربیت معلم برویم به دلیل صرفه‌جویی اقتصادی نیست بلکه معتقدیم به هر میزان در تربیت معلم هزینه شود، سرمایه‌گذاری است و  این هزینه‌ها برای توسعه کشور و تضمین آینده ضروری است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت:‌ هم‌اکنون روش‌های مختلف تربیت معلم در حال بررسی است یعنی به کدام روش می‌توان بهترین نیروها را در دستگاه تعلیم و تربیت جذب کرد. معتقدیم این موضوع که چگونه می‌توان بهترین استعددها را به نظام آموزش و پرورش کشور وارد کرد باید پرونده‌ای باز داشته باشد چرا که ایجاد تنوع در روش‌های تربیت معلم ضروری است.

مهرمحمدی ادامه داد:‌ اقتضائات تربیت معلم در دوره‌های مختلف تحصیلی متفاوت است به عنوان مثال در دوره ابتدایی بهترین شیوه تربیت معلم همین روش فعلی یعنی جذب نیرو از مقطع دپیلم و آموزش آن به مدت 4 سال در دانشگاه فرهنگیان است اما برای تربیت دبیر شیوه بهتر این است که فارغ التحصیلان سایر دانشگاه را جذب کرده و در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته به مدت دو سال آنها را در دانشگاه فرهنگیان آموزش دهیم.

وی افزود:‌ در جلسه هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان روش‌های مختلف تربیت معلم مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.