به گزارش پارس به نقل از فارس، عبدالحسین وهاب‌زاده بعد از ظهر امروز در نشست آموزشی کودک و طبیعت اظهار کرد: برای حفظ و احیا طبیعت لازم است کودکان از سال‌های کودکی با طبیعت آشنا شوند و این امر با افزایش مدرسه‌های طبیعت در کشور در حال گسترش است.

  نظریه‌پرداز محیط‌زیست کشور با اشاره به اینکه امروز با آموزش‌های زودهنگام به کودکان دانشمندان کوچک می‌سازیم بیان داشت: با ادامه روند آموزش زودهنگام به کودکان در زمینه‌های مختلف، در آینده با کمبود دانشمند روبه‌رو می‌شویم چرا که لازمه دانشمند شدن خلاقیت است که کودکان باید به صورت آزادانه و با کمترین میزان آموزش به آن دست پیدا کنند.

 وهاب‌زاده ادامه داد: افراد خلاق گره‌های زندگی خود را باز و قدرت تمرکز و یادگیری بیشتری دارند که به این وسیله موجب پیشرفت و توسعه جامعه نیز می‌شوند و یکی از عوامل مهم برای تقویت خلاقیت طبیعت‌گردی در دوران کودکی است.

وی با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌ای با آموزش‌ و پرورش منعقد شده است بیان داشت: عضو‌گیری از دانش آموزان به عنوان همیاران طبیعت انجام می‌شود و همیاران طبیعت بازوی توانمندی در حفظ منابع طبیعی هستند.

این مسئول اضافه کرد: در راستای آشنایی بیش از پیش دانش آموزان با طبیعت و علاقه‌مندی آن‌ها با حفاظت از محیط‌زیست، لوازم‌التحریر دانش‌آموزان با تصاویری از طبیعت طراحی می‌شوند.

وی یادآور شد: با توجه به تأکیدات مهم و سیاست‌های محیط‌زیست، مشارکت مردمی مهم‌ترین برنامه‌ای است که در راستای حفاظت از منابع طبیعی انجام می‌شود.

وهاب زاده با اشاره به تحقیقات انجام شده بیان داشت: براساس تحقیقات، 25 درصد از کودکان مقطع ابتدایی در کشور دچار چاقی یا اضافه وزن هستند که این دو رابطه معکوس با همدیگر دارند و یکی از دلایل این مشکل، عدم تحرک و عدم ارتباط با طبیعت است.

وی گفت: ایجاد مدارس طبیعت با رعایت موارد ایمنی و وجود تسهیل‌گر برای دانش‌آموزان از اقدامات مهم در راستای حفاظت از محیط‌زیست و آموزش غیرمسقیم دانش‌آموزان برای حفاظت از منابع طبیعی است.