به گزارش پارس به نقل از ایسنا، در بین این پزشکان معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر و رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور نیز حضور داشتند.

این اقدام به مناسبت دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم دکتر علی‌اکبر آبیار از پزشکان اهل روستای طرازناهید بخش مرکزی ساوه انجام شد و بیماران مراجعه‌کننده این روستا و روستاهای همجوار به درمانگاه به صورت رایگان ویزیت شدند.

پزشکان متخصص در حوزه‌های مختلفی همچون روانشناسی، تغذیه، پوست و مو، پزشک عمومی، روماتولوژی، سونوگرافی، آسم و آلرژی، مراجعه‌کنندگان را معاینه کردند و در صورت نیاز بیماران به درمان تخصصی‌تر به مراکز درمانی معرفی شدند.

محمد آبیار برادر مرحوم دکتر آبیار ضمن تقدیر از این اقدام جهادی پزشکان متخصص در زنده نگه داشتن یاد و خاطره این پزشک اظهار کرد: آن مرحوم در طول عمر خویش، خود را فدای آسایش مردم کرد.

وی افزود: آن مرحوم یک جمله را همیشه به نزدیکان خود گوشزد می‌کرد و آن اینکه "مهم نیست چند بهار زندگی کنی، مهم این است که بهاری زندگی کنی". بزرگترین ویژگی مرحوم آبیار ادب، اخلاق، پرکاری و پشتکاری در امور بود. او متعهدانه، خالصانه و بدون توقع کار می‌کرد و همواره یار و یاور محرومان بود.

وی در ادامه از همکاری دانشکده علوم پزشکی ساوه، جمعیت هلال احمر، اعضای شورای اسلامی و شهرداری ساوه، شورای اسلامی و دهیاری روستای طرازناهید که در فراهم کردن زمینه درمان بیمارانی که در این اقدام ارزشمند پزشکان متخصص کشور ویزیت شدند، تشکر کرد.