به گزارش پارس به نقل از تسنیم، غلامحسین آرام به برگزاری "جلسه ستاد هماهنگی سفرهای نوروزی" با حضور میراث فرهنگی،شهرداری،حمل و نقل پایانه‌ها و مرکز بهداشتی اشاره کرد و گفت: در این نشست برنامه‌ریزی برای حضور مسافران در تهران و سفرهای نوروزی انجام گرفت.

وی ادامه داد:  تمامی دستگاه‌های ذیربط، ترمینال‌های اتوبوسرانی و فرودگاه‌ها در آمادگی کامل به‌سر می‌برند تا بهترین تعطیللات برای مسافران نوروزی به تهران را فراهم کنند.

معاون فنی و عمرانی فرماندار تهران تصریح کرد: ستاد اسکان به ریاست سازمان میراث فرهنگی برای تعطیلات نوروزی تشکیل شده و برنامه‌هایی برای بهبود وضعیت مسافران نوروزی خواهد داشت. همچنین مقرر شده تا میراث فرهنگی و شهرداری تهران موضوع تهران‌گردی را به صورت ویژه برگزار کنند و مسافران را از مکان‌های سیاحتی و زیارتی تهران بهره‌مند سازند.

وی اضافه کرد: در ورودی اتوبان قم و حرم امام خمینی(ره) نیز ستاد ویژه‌ای مستقر خواهد شد و به زائران و مسافران خدمت رسانی خواهد کرد.

معاون فنی و عمرانی فرماندار تهران با بیان اینکه بر تعداد گردشگران و مسافران نوروزی نسبت به گذشته افزوده خواهد شد، گفت: به طور حتم به غیر از هموطنان که در ایام نوروز به مسافرت می‌روند، گردشگران خارجی نیز سفرهای بیشتری را به کشورمان ترتیب می‌دهند.

آرام با اشاره به حجم سفرهای نوروزی به تهران در نوروز سال گذشته، گفت: بیشترین سفرها از طریق ترمینال‌های اتوبوسرانی،حمل و نقل ریلی و هوایی انجام گرفت که پیش‌بینی می‌کنیم امسل 10 درصد بر حجم سفرها افزوده شود.

وی ادامه داد: برای سفرهای نوروزی نیز هتل‌ها و مهمانپذیر‌ها تخفیف ویژه‌ای را برای مسافران درنظر گرفته‌اند و 15 هزار تخت هتل‌ها در تهران و 10 هزار تخت مهمانپذیر آماده خدمت رسانی به مسافران هستند.تمامی دستگاه‌های ذیربط در حوزه استانی،خدماتی و گردشگری در آمادگی کامل به‌سر می‌برند تا هموطنان شاهد ایامی خوب و مفرح در تهران و یا سایر تفریح‌گاه‌های کشور باشد.